مدیران خودروعصر اعتبار

محمودزاده:

دولت لایحه بررسی مجدد ایمنی ساختمان‌های بلند مرتبه را ارائه کند

عصر ساختمان- رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس با بیان اینکه متروپل تنها ساختمان ناایمن ایران نیست، از دولت خواست تا لایحه‌ بررسی مجدد ایمنی ساختمان‌های بلند مرتبه کشور را به مجلس بفرستد.

دولت لایحه بررسی مجدد ایمنی ساختمان‌های بلند مرتبه را ارائه کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا؛ جلال محمودزاده با اشاره حادثه فروریختن ساختمان متروپل آبادان گفت: متأسفانه ساختمان‌سازی در بیشتر شهرهای ایران از استاندار خارج شده است. روند ساختمان‌سازی غیراستاندارد در ایران از کسب مجوز برای ساخت مثلا چهار یا پنج طبقه شروع می‌شود و با ساخت غیرقانونی 8 یا 10 طبقه ادامه پیدا می‌کند و در نهایت ماده 100 شهرداری آنها را جریمه کرده و ماجرا حل و فصل می‌شود. به بیان دیگر متخلفین با پرداخت جریمه به  خواسته‌هایشان می‌رسند.

    تا فاجعه‌ای مثل متروپل یا  پلاسکو رخ ندهد، دستگاه‌های مسئول بیدار نمی‌شوند
    نماینده مردم مهاباد در مجلس درباره ساختمان‌های غیراستاندارد شهرستان مهاباد گفت: در مهاباد ساختمان 17 طبقه‌ای داریم که سیستم اطفاء حریقش تا سه طبقه رعایت شده است. وزارت کشور مسئول رسیدگی به این ساختمان‌هاست. متأسفانه در کشور تا فاجعه‌ای مثل پلاسکو و متروپل رخ ندهند، دستگاه‌های مسئول بیدار نمی‌شود.

    بسیاری از ساختمان‌های بلندمرتبه در ایران تجهیزات اطفاء حریق کامل ندارند
    رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس با بیان اینکه شهرداری‌ها باید به صورت نظامند و سیستماتیک به استانداردهای فنی و مهندسی پایبند باشند، گفت: وضعیت نامبرده در بلندمرتبه‌سازی‌ها هم وجود دارد. بسیاری از ساختمان‌های بلند مرتبه در ایران تجهیزات اطفاء حریق ندارند یا مثلا فقط سه یا چهار طبقه این سیستم را دارد. پرسش اینجاست که اگر طبقه یازدهم این ساختمان‌های بلند مرتبه آتش بگیرد، آتش نشانی چه کار می‌کند؟ احتمالا منتظر می‌مانند تا کل ساختمان روی مردم بریزد.

    محمودزاده با تأکید بر اینکه متروپل تنها ساختمان ناایمن ایران نیست، گفت: تبانی‌ها و لابی‌هایی که پشت پرده انجام می‌شود، مسائل فنی و مهندسی را می‌پوشاند. متروپل پیام بزرگی برای مسئولین امر بود که هیچگاه استاندارد را نادیده نگیرند یا اگر مشکلی وجود دارد، نظارت و بررسی مجدد را در اولویت قرار دهند. اتفاق آبادان قلب همه مردم ایران را به درد آورده است.

    دولت لایحه بررسی مجدد ایمنی ساختمان‌های بلند مرتبه کشور را به مجلس ارائه کند
    این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس یازدهم در پایان درباره اینکه کدام نهادها مسئول رسیدگی به  ساختمان‌ههای مشابه متروپل هست، گفت: بیش از هر نهادی وزارت کشور، شهرداری‌ها و نظام مهندسی باید اغماض‌های گذشته را جبران کنند. مجلس شورای اسلامی نمی‌تواند با تصویب یک طرح خواهان بررسی مجدد ساختمان‌های بلندمرتبه کشور شود؛ چرا که این طرح بار  مالی دارد و طبق اصل 75 نمی‌تواند طرحی ارائه دهد که بار مالی داشته باشد. اما مجلس از دولت می‌خواهد که در اسرع وقت لایحه بررسی مجدد ساختمان‌های بلندمرتبه کشور را به مجلس ارائه کند تا مجلس دست دولت را برای بررسی و رسیدگی باز کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار