مدیران خودروعصر اعتبار

موکت‌های آنتی باکتریال با کمک فناوری نانو تولید شد

عصر ساختمان- یک شرکت ایرانی که موفق به تولید موکت‌های آنتی‌باکتریال با استفاده از نانومواد شده است، توانست برای این محصول نانویی خود، گواهی‌نانومقیاس نیز دریافت کند.

موکت‌های آنتی باکتریال با کمک فناوری نانو تولید شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۴:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از به گزارش ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، سیامک سلیمی از بخش تحقیق وتوسعه این شرکت درباره شروع فعالیت این شرکت در حوزه فناوری‌نانو گفت: این شرکت یکی از شرکت‌های بزرگ تولیدکننده موکت‌های خانگی و تافتبنگ – موکت‌های صنعتی- الیاف، نخ و مستربچ، رنگدانه‌های صنعتی و انواع روغن‌های صنعتی‌، رزین‌ها و چسب‌های مخصوص صنعت نساجی‌، ژئوممبران‌ها و ژئوکامپوزیت‌ها، گرانول، پلی‌پروپیلن و مواد عایق ساختمانی است.

    وی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین راهبردهای این شرکت ارائه نوآوری و ایجاد تمایز نسبت به محصولات موجود در بازار است، با توجه به توسعه فناوری‌نانو در کشور و پتانسیل‌های این فناوری در بهبود عملکرد محصولات، این شرکت نیز تصمیم به استفاده از این فناوری در محصولات خود گرفته است.

    سلیمی، نقطه آغازین استفاده از فناوری‌نانو را نمایشگاه نانو سال گذشته می‌داند جایی که مسئولان شرکت با پتانسیل‌ها و فرصت‌های موجود در فناوری‌نانو آشنا شدند و تعاملات بعدی این شرکت با ستاد نانو منجر به تولید اولین محصول نانویی شرکت شد.

    وی افزود: ما برای تولید موکت‌های آنتی‌باکتریال از نانوذرات اکسید روی استفاده کردیم، با به‌کارگیری این نانوذرات، علاوه برخواص آنتی‌باکتریال، ویژگی‌هایی نظیر ضدحساسیت و ضدبو نیز در محصول نهایی ایجاد شد.

    سلیمی از تولید چند هزار متر از این موکت‌های آنتی‌باکتریال نانویی طی ماه‌های اخیر خبر داد که تمامی این موکت‌ها توسط یکی از مشتریان پیش‌خرید شده است، این شرکت اعلام کرده که طی یک ماه آینده، بسته به نیاز بازار، ظرفیت تولید این موکت‌ها را افزایش خواهد داد.

    از کاربردهای این موکت‌های آنتی‌باکتریال می‌توان به استفاده از آن‌ها در محیط‌های بیمارستانی، خانگی و مساجد اشاره کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار