مدیران خودروعصر اعتبار

ارائه تسهیلات رایگان «تهران هوشمند»

عصر ساختمان-همزمان با برگزاری سومین همایش تهران هوشمند، نمایشگاه استارت آپی با حضور گروه های فعال این حوزه برگزار می شود.

ارائه تسهیلات رایگان «تهران هوشمند»
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از فارس، این روزها در شهرهای بزرگ دنیا بسیاری از خدمات از طریق شرکتها و ادارات دولتی و خصوصی از طریق فضای مجازی ارائه می‌شود.

    امروزه در دنیا به این نتیجه رسیده اند که هر چقدر فرآیندها و ارائه خدمات مبتنی بر فضای مجازی و حول و هوش هوشمند سازی بچرخد کیفیت بیشتری خواهد داشت.

    مفهوم هوشمندسازی چیست؟

    همه به خوبی می دانیم که وقتی موضوع هوشمند سازی در میان باشد منظور استفاده از برخی از پارامترها و ابزارها به منظور ساده تر کردن و حرفه‌ای تر کردن روش زندگی است.

    در جامعه امروزه یا عصر فناوری و اطلاعات هم به راحتی می توان به این نتیجه رسید که هوشمند کردن بسیاری از فعالیت ها مساوی است با استفاده از برنامه ها و روش هایی  که مبتنی بر ابزارهای فناوری و اطلاعات باشد.

    در نتیجه به صورت کلی و صرف نظر از تمامی تعاریفی که در سایت ها و کتاب های مختلف در مورد هوشمند کردن خوانده ایم باید در ساده ترین تعریف بگوییم هوشمند سازی یعنی استفاده از تکنیک ها و ابزارهای فناوری و اطلاعات به منظور مدیریت، ادراه صحیح امور، ساده سازی فعالیت ها، ارتقا سبک زندگی، حرفه ای تر شدن کارها و فعالیت ها، سرعت بخشیدن به امور، انجام کار صحیح ، کاهش مصرف انرژی و بصورت کلی استفاده حداکثری از کیفیت و سرویس هایی که می توان از فناوری اطلاعات در راستای شاخص ها و فاکتورهای زندگی از آن بهره گرفت.

    در نتیجه هوشمندی استفاده از تکنیک های فناوری اطلاعات برای زندگی بهتر شد.

    بستر های هوشمند سازی

    اما این هوشمند سازی نیاز به بستر دارد و این بستر می تواند یک ابزار کوچک مانند تلفن همراه باشد که در خدمت افراد در می آید و یا می تواند یک شهر و یا کشور باشد که با یک دکمه کاری را انجام دهد.

    پیاده سازی هر یک از عملیات های فناوری اطلاعات در هر یک از این بسترها می تواند اتفاق می افتد و در نتیجه ما را وارد دنیای بی انتهای هوشمند ها می کند.

    اینجاست که با واژه ای به نام مدرسه هوشمند، شهر هوشمند، یخچال هوشمند و غیره مواجه می شویم.

    نقش استارتاپ ها در هوشمندسازی

    استارتاپ‌ها کسب و کارهای نوپایی هستند که در سالهای اخیر شکل گرفته‌اند این کسب و کارها تلاش می‌کنند با ارائه ایده‌ها و راه حل های ساده به سهولت انجام امور کمک کنند.

    از این رو در مسیر هوشمند سازی که مبتنی بر کاهش فرآیندها و سهولت در انجام آنهاست استارتاپ‌ها می‌توانند نقش بسزایی را ایفا کنند.

    سومین همایش تهران هوشمند

    پیروز حناچی شهردار تهران از ابتدای حضور در شهرداری تهران موضوع شعار تهران شهری برای همه را مطرح کرد.

    به طور قطع شعار تهران شهری برای همه محقق نمی‌شود مگر اینکه به موضوع هوشمند سازی توجه ویژه‌ای شود و از این رو سومین همایش تهران هوشمند میزبان 50 تیم منتخب استارتاپی خواهد بود که در فضای رایگان به  معرفی دستاورد ها و محصولات خود می پردازند.

    وجود محصول یا خدمت، سابقه تیم ، میزان کاربران فعال ، فناوری های مورد استفاده ؛ خلاقیت و نوآوری و ... از جمله ملاک های ارزیابی و انتخاب گروه های استارتاپی خواهد بود.

    علاقه مندان برای اطلاعات بیشتر و دریافت فرم به سامانه smart.tehran.ir بخش رویداد تهران هوشمند مراجعه کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار