مدیران خودروعصر اعتبار

وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

تعمیر خانه‌های سیل‌زده تا پایان مردادماه به اتمام می‌رسد

عصر ساختمان- وزیر راه و شهرسازی از اتمام تعمیر خانه‌های سیل‌زده تا پایان مردادماه خبر داد و گفت: تا قبل از بارندگی‌ها سعی می‌کنیم جاده قدیم پلدختر را ترمیم کنیم.

تعمیر خانه‌های سیل‌زده تا پایان مردادماه به اتمام می‌رسد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۸:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از مهر، محمد اسلامی ظهر امروز پنجشنبه در مراسم افتتاح پروژه های اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان با اشاره به اینکه در جریان سیل شاهد خسارت های زیادی به حوزه های مختلف استان به ویژه حوزه راه و شهرسازی بودیم، اظهار داشت: اما خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته راه ارتباطی 700 روستا که قطع شده بود برقرار شد. همچنین اقدامات جایگزین را در این زمینه در دستور کار داریم.

    محور جدید پلدختر با عرض دو متر و طول 85 کیلومتر طراحی شده است

    وی با بیان اینکه در 25 استان کشور شاهد وقوع سیلاب بودیم، اما با بسیج نیروهای راهداری و راه و شهرسازی که حدود 12 هزار نفر بودند شروع به بازسازی و ترمیم راه های روستایی و اصلی کردیم، تصریح کرد: یکی از نگرانی های مردم استان تخریب جاده خرم آباد- پلدختر است که این جاده شریان مهم و اقتصادی در کشور محسوب می شود و زندگی بسیاری از روستاییان و ساکنان شهرهای در حریم آن به این جاده بستگی دارد.

    وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه برای ترمیم و بازسازی جاده پلدختر کار انجام مطالعات فنی و مهندسی و زمین شناسی را در دستور کار قرار داده ایم، افزود: این جاده با رعایت استانداردها و با عرض دو متر و طول 85 کیلومتر طراحی شده است. تونل هایی هم در این محور پیش بینی شده است.

    اسلامی خاطرنشان کرد: با همت و اراده قرارگاه خاتم امیدواریم این پروژه با سرعت راه اندازی شود. در کنار آن کار ترمیم جاده قبل را انجام خواهیم داد تا مردم یک جاده دسترسی محلی داشته باشند.

    وی یادآور شد: تا قبل از بارندگی ها و بارش ها سعی می کنیم جاده قدیم را ترمیم کنیم.

    پروژه راه آهن دورود- خرم آباد- پلدختر- اندیمشک در اولویت کار دولت است

    وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود به پروژه های راه آهن لرستان اشاره کرد و افزود: اولویت مهم وزارت راه و شهرسازی و دولت پروژه های راه آهن است، راه آهن دورود- خرم آباد- پلدختر- اندیمشک در دستور کار است اما خیلی طولانی شده است. به هر روی عملیات اجرایی آن یکی از اولویت های دولت و وزارت راه است.

    اسلامی با اشاره به فعالیت بنیاد مسکن و تعمیرات منازل مناطق سیل زده گفت: کار تعمیرات این خانه ها در مراحل پایانی است، روند رو به اتمام است و تا پایان ماه جاری به اتمام است.

    وی با بیان اینکه وزارت راه اعتباری را در اختیار بنیاد مسکن قرار داده که از ساخت خانه ها در حریم رودخانه ها جلوگیری کنند، تصریح کرد: امیدواریم دیگر هیچ شهری نداشته باشیم که خانه های آن در مسیر رودخانه احداث شده باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار