مدیران خودروعصر اعتبار

نوسازی ۳۵۰ هزار واحد مسکونی روستایی در دولت یازدهم انجام شد

عصر ساختمان- معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: بیش از ۳۵۰ هزار دستگاه واحد مسکونی در روستاها از ابتدای فعالیت دولت یازدهم ( نیمه دوم سال ۱۳۹۲ ) تاکنون نوسازی و بهسازی شدند.

نوسازی ۳۵۰ هزار واحد مسکونی روستایی در دولت یازدهم انجام شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، عزیزالله مهدیان، افزود: براساس مصوبه دولت در زمینه پرداخت تسهیلات برای نوسازی و بهسازی مسکن روستایی، بیش از 200 هزار واحد مسکونی نیز تا پایان امسال مشمول این طرح خواهند شد.
    وی مصوبه دولت در ارتباط با پرداخت تسهیلات طرح نوسازی و بهسازی مسکن روستایی را گامی در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی دانست.
    مهدیان گفت : افزایش کیفیت زندگی روستاییان، نقش بسزایی در تولید داخلی و اشتغالزایی دارد و به رویکردهای عدالت محوری و درون زایی اقتصاد مقاومتی جامه عمل خواهد پوشاند.
    معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن اضافه کرد: امروز بیش از 30 درصد جمعیت کشور در روستاها اسکان دارند و نیاز فعلی در این بخش تامین 600 هزار دستگاه مسکن روستایی جدید است .
    وی افزود: براساس مصوبه دولت، اعطای تسهیلات 200 میلیون ریالی به افرادی اختصاص می یابد که قصد تخریب و بازسازی خانه های خود را دارند یا به خاطر وقوع روستا در داخل جزایر و یا نقاط مرزی مجبور به پرداخت هزینه های آواربرداری و حمل و نقل می شوند.
    مهدیان تصریح کرد: افزایش رقم تسهیلات و تضمین بازپرداخت اصل و سود آن از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی، موجب می شود تا نظام بانکی به طور جدی با اجرای طرح همراهی کند.
    وی افزود: انتظار می رود تا پایان سال 95، تعداد 200 هزار واحد مسکونی روستایی نوسازی و بهسازی شود تا به افزایش سطح کیفیت زندگی روستائیان کمک کند و دوباره به توسعه پایدار روستاها امیدوار شویم.
    معاون بازسازی و مسکن روستای بنیاد مسکن اظهار داشت: جلوگیری از تخلیه روستاها، فراهم سازی زمینه مهاجرت معکوس، مشارکت متخصصان و صاحبنظران مسکن روستایی در مقاوم سازی روستاها، دستیابی به الگوهای معماری روستایی مناسب، فرهنگ سازی در زمینه استفاده از مصالح مناسب به منظور کاهش مصرف انرژی، تربیت نیروی انسانی ماهر و ایجاد اشتغال از جمله مزیت های مصوبه دولت است.
    وی گفت: رعایت استانداردها موجب شده تا خانه ها نوسازی و بهسازی شده و روستاها در برابر بلایای طبیعی نظیر سیل و زلزله ایمن شوند و مطالعات گونه شناسی مسکن روستایی با رویکرد علمی باعث شد تا سیلاب هایی که به تازگی در استان هایی نظیر سیستان و بلوچستان رخداد، خسارتی نداشته باشد.
    معاون بازسازی و مسکن روستای بنیاد مسکن اظهار داشت: اختصاص کمک های قابل توجه به حساب 100 حضرت امام (ره) در جهت کمک به اقشار ضعیف و تامین بخشی از هزینه های نوسازی و بهسازی مسکن توسط دولت صورت گرفت و کمک دولت یازدهم باعث شد تا بسیاری از خانوارهایی که بضاعت مالی برای نوسازی مسکن خود را نداشتند، به اجرای طرح رضایت دهند.
    علیرضا تابش رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به تازگی گفته بود، تصویب ساخت 200 هزار دستگاه واحد مسکونی با اعتبار 30 هزار میلیارد ریال در کشور در سال گذشته گام مهمی بود که دولت در تحقق این اعتبار، همراهی خوبی داشت .
    تابش افتتاح حساب 100 امام (ره ) ویژه تامین مسکن محرومان را باعث خیر و برکت دانست که مولد است و همگان از آن نفع می برند.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو