مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ:

از ابتدای مهرماه، تهرانی‌ها با پیامک پول برق خود را واریز می‌کنند

عصر ساختمان- مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ گفت: قرار است تا پایان سال جاری ۲۰۰ هزار مشترک تجاری و خانگی مجهز به کنتورهای هوشمند شوند.

از ابتدای مهرماه، تهرانی‌ها با پیامک پول برق خود را واریز می‌کنند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، حسین صبوری در نشست خبری با بیان اینکه 4.5 میلیون مشترک برق در شهر تهران وجود دارد که 13 درصد کل کشور را شامل می‌شود، گفت: 10 درصد انرژی کل کشور در تهران مصرف می‌شود.

    وی افزود: در شهر تهران 32 هزار شبکه فشار متوسط و قوی، 18 هزار پست برق و 500 هزار چراغ روشنایی وجود دارد. 76 درصد مشترکین در این شهر خانگی هستند که 40 درصد انرژی برق را به خود اختصاص می‌دهند.

    مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ با بیان اینکه اداره شبکه برق تهران با این حجم با حساسیت‌های بالا و به شاخص‌های امنیتی گره خورده است، افزود: خدمات آنلاین ما همواره مورد قضاوت مردم است.

    وی در ادامه با بیان اینکه در سال 96 نقشه راهی برای شبکه برق تهران ترسیم شد که اهداف رسیدن به سال 1400 در آ‌ن تدوین شده بود، افزود: تمامی برنامه‌هایی که امروز اجرا می‌کنیم در راستای همان برنامه تدوین شده بوده است.

    صبوری در ادامه با اشاره به رشد مصرف برق در فصل تابستان در شهر تهران گفت: طی سال‌های گذشته به خاطر افزایش گرما و مصرف بیشتر سیستم‌های سرمایشی میانگین رشد مصرف برق سالانه 3.5 درصد بود. طی یک سال گذشته 100 هزار مشترک جدید به شهر تهران اضافه شده که 200 کیلووات برق بیشتر مصرف می‌شود و این در حالی است که دمای هوا نیز در سال جاری نسبت به سال گذشته یک درجه افزایش داشته است.

    وی ادا مه داد: پیش بینی می‌شد که در زمان پیک تابستان امسال پنج هزار مگاوات افزایش مصرف داشته باشیم اما با اجرای مدیریت مصرف و همراهی مردم پیک امسال تا به امروز به حدود 4660 مگاوات رسیده است و نشان می‌دهد که مردم حدود 350 مگاوات صرفه‌جویی کرده‌اند. البته نسبت به سال گذشته شاهد افزایش 2 درصدی در زمان پیک بوده‌ایم.

    این مقام مسئول با بیان اینکه با توجه به استفاده از مولدهای دولتی و خصوصی ظرفیت‌های خوبی ایجاد کرده‌ایم گفت:‌ در روزهای جاری از ساعت 12 تا 16 حدود 100 مگاوات از مولدهای خودتامین کمک گرفته می‌شود. با توجه به اینکه امسال بنا به صلاحدید تغییر ساعت نداشتیم استانداری تهران به تمامی سازمان‌ها و ارگان‌ها بخشنامه‌ای مبنی بر اینکه میزان مصرف باید 10 درصد کاهش یابد، ابلاغ کرد. بر این اساس بین ساعت 12 تا 16 باید از دستگاه‌های مولد استفاده شود و سیستم‌های سرمایشی روی 25 درجه قرار گیرد.

    وی در ادامه گفت: ما هزار سازمان و دستگاه را هدف‌گذاری کردیم که همگی مجهز به کنتور هوشمند هستند و با مراجعه همکاران آموزش و شفاف‌سازی روش مدیریت به آنان ارائه شد. سازمان‌هایی که رعایت نکردند با هشدار کتبی و در نهایت قطعی برق مواجه شدند.

    قطع برق 15 سازمان دولتی در تهران

    وی یادآور شد: در این راستا 15 سازمان، وزارتخانه و بانک و یا مراکز بیمه‌ای که بخشنامه را رعایت نکردند قطعی برق داشتند.

    وی گفت: 20 درصد پیک مصرف شهر تهران مربوط به ارگان‌های دولتی، نظامی و حکومتی است که 50 درصد این میزان به سیستم‌های سرمایشی اختصاص دارد.

    کاهش 10 درصدی قطعی برق در سال جاری

    صبوری در ادامه بیان کرد: امروز مردم و سازمان‌ها به طور جدی الگوی مصرف را رعایت می‌کنند امسال در کنار افزایش مصرف برق و دما و بار شبکه مشکلات فنی را نیز برطرف کردیم به طوری که قطعی‌های پراکنده به رغم افزایش دما 10 درصد کاهش یافته است.

    صبوری ادامه داد: علاوه بر رفع مشکلات فنی اقدام دیگری که در راستای مدیریت مصرف صورت گرفت هوشمندسازی کنتورهای مشترکین بوده که اکنون تمامی مشترکین دیماندی مجهز به سیستم هوشمند هستند و میزان مصرف‌شان کنترل و نظارت شده و از راه دور قرائت می‌شود و صورتحساب‌ها نیز به وسیله پیامک ارسال می‌شود.

    وی تاکید کرد: قرار است تا پایان سال جاری 200 هزار مشترک تجاری و خانگی مجهز به کنتورهای هوشمند شوند.

    سامانه‌ای برای ارائه خدمات غیرحضوری

    وی همچنین گفت: یکی از برنامه‌ها در راستای رضایتمندی مردم در دو سال گذشته این بوده است که از تردد مردم برای اخذ خدمات برق به مناطق بیست و دو گانه جلوگیری شود. 500 هزار تردد صورت می‌گیرد که از سال 96 سامانه غیرحضوری 1521 و یک اپلیکیشن و سایت راه‌اندازی کرده‌ایم که 90 درصد خدمات از طریق این سامانه‌ها و غیرحضوری انجام می‌شود.

    وی با بیان اینکه برنامه‌ راهبردی در راستای ارتقای پایداری شبکه در حداقل زمان ممکن در دستور کار است گفت: اتوماسیون و هوشمندسازی شبکه برای تسریع روند عیب یابی راه‌اندازی شده همچنین جایگزینی شبکه مسی هوایی با 10 هزار کیلومتر کابل خودنگهدار در دستور کار است که تا پایان سال جاری در تهران به اتمام می‌رسد که به کاهش قطعی کمک می‌کند.

    وی یادآور شد: برای تامین برق متوازن و پایداری شبکه و ارائه برق مستمر تا صد میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خواهد شد.

    وی ادامه داد: پروژه دیگر ما طرح ملی قبض سبز در راستای اجرای سیاست دولت الکترونیک، رفاه مردم و حفاظت از محیط زیست است و به این ترتیب قبوض کاغذی از ابتدای مهر جمع آوری خواهد شد و صورتحساب‌ها از طریق پیامک ارسال می‌شود تاکنون حدود 40 درصد( 1.8 میلیون نفر) از مشترکین تلفن همراه خود را ثبت کرده‌اند که قبوض آنها حذف خواهد شد.

    مشترکین شماره خود را پیامک کنند

    وی در ادامه گفت: مشترکین برای ثبت تلفن همراه خود می‌توانند شماره *10001521  و یا سایت WWW.TB.TB.IR و یا سامانه‌های 1521 و 121 مراجعه کرده و تا 15 شهریور مهلت دارند که شماره مورد نظر خود را در اختیار ما قرار دهند تا نسبت به حذف قبوض اقدام شود.

    تلفات به 6 درصد می‌رسد

    وی با اشاره به برنامه کاهش تلفات برق در شهر تهران اظهارداشت: در سال 95 میزان تلفات 7.3 درصد بود که با برنامه‌ریزی انجام شده تا سال 97 به 6.4 درصد رسید و برای سال 1400 رقم شش درصد هدف‌گذاری شده است.

    شناسایی 9 مورد ماینر در تهران

    وی درباره قطع برق استخراج‌کنندگان بیت‌کوین نیز گفت: تاکنون 9 مورد در شهر تهران شناسایی شده که نسبت به قطع برق آنها اقدام شده و باید برای وصل برق مراحل قانونی را طی کنند. 

    25 درصد متشرکین خانگی تهران سال گذشته پرمصرف بوده‌اند

    وی همچنین درباره افزایش نرخ تعرفه مشترکین خانگی پرمصرف تصریح کرد: اجرای این طرح برای ایجاد درآمد نبود و فقط برای تبدیل پرمصرف‌ها به خوش‌مصرف بوده است. الگوی مصرف شهر تهران در چهار ماهه تابستان 300 کیلووات و غیر از این ما ه‌ها 200 کیلووات است.  25 درصد مشترکین خانگی شهر تهران در تابستان سال گذشته پرمصرف بوده‌اند و با اجرای این سایت این درصد رو به کاهش است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار