مدیران خودروعصر اعتبار

تخریب بیش از هزار ویلای غیر مجاز از ابتدای امسال در دماوند

عصر ساختمان- فرماندار شهرستان دماوند گفت: از ابتدای امسال در شهرستان دماوند بیش از ۱۲۵۰ مورد تخریب داشته ایم که این آمار به اندازه کل سال قبل بوده است.

تخریب بیش از هزار ویلای غیر مجاز از ابتدای امسال در دماوند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، مجید صفری فرماندار شهرستان دماوند در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ساخت و ساز‌های غیرمجاز در شهرستان دماوند اظهار کرد: در شهرستان دماوند برای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی و ساخت و ساز‌های غیر مجاز یک ستاد ویژه برای مبارزه با این اقدامات صورت گرفته است.

    فرماندار دماوند گفت:با به کارگیری تمام عوامل اجرایی از سمت دولت، دستگاه قضا و اقدامات نیروی انتظامی این ستاد برای جلوگیری از تغییر اراضی و ساخت و ساز‌های غیر مجاز به خصوص در مکان‌های ملی و کشاورزی اقداماتی انجام می‌دهد.

    وی با بیان اینکه از ابتدای امسال در شهرستان دماوند بیش از 1250 مورد تخریب داشته ایم که این آمار به اندازه کل سال قبل بوده است، افزود:  یگان حفاظت منابع طبیعی و یگان مسکن و شهرسازی شهرستان مراقب اراضی دولتی و جهاد کشاورزی از زمین‌های کشاورزی در شهرستان حفاظت می‌کند.

    فرماندار دماوند ادامه داد: تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز بیشتر در مکان‌هایی که به صورت جمعی و تمرکز یافته هستند صورت می‌گیرد.

    وی با بیان اینکه برای مقابله با ساخت و ساز‌های غیرمجاز در شهرستان دماوند بسیار مصمم هستیم و توانسته ایم شتاب ساخت و ساز غیرمجاز را در شهرستان با اقدامات تخریبی کاهش دهیم، گفت: در بحث آزادسازی، زمین‌هایی در جریان ساخت و ساز غیر مجاز مورد تصرف قرار گرفته بودند که یا تغییر کاربری شده بود و یا این زمین‌ها و منابع برای دولت بود.

    فرماندار با تاکید بر اینکه در جریان آزادسازی این زمین‌ها برآورد‌های ریالی بسیاری در دست دولت قرار گرفت، ادامه داد: به دلیل اینکه زمین‌های دولتی سازماندهی می‌شوند هنگامی که اشخاص حقیقی، حقوقی و حتی سازمان‌های دولتی که در سال‌های گذشته زمین را برای اجرای طرح گرفته بودند به دلیل عدم اجرای طرح‌های خود در آن زمین‌ها از آن‌ها برای دولت پس گرفته شد.

    وی بیان کرد: جریمه نقدی برای افرادی که به صورت غیرمجاز ساخت و ساز می کنند، درنظر نگرفته شده است و تمامی املاک تخریبی بدون مجوز به ساخت و ساز پرداختند و یا تغییر کاربری داده اند.

    صفری با اشاره به اینکه رنج قیمت ویلا‌های تخریبی در شهرستان دماوند متفاوت است، خاطرنشان کرد: نخاله‌های این ساخت و ساز غیر مجاز توسط شرکت‌های خریداری شده و به مالکین آن داده می‌شود تا بتوانیم هم از زمین استفاده کنیم و هم از نظر منظره طبیعی پاکسازی نماییم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار