مدیران خودروعصر اعتبار

عضو کمیسیون عمران مجلس:

ارائه اراضی رایگان برای تولید انبوه مسکن؛ محدوده شهرها باید اصلاح شود

عصر ساختمان- عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: بر اساس گزارش مرکز آمار، قیمت زمین در زمستان سال ۹۷ نسبت به فصل مشابه گذشته حدود ۱۲۲ درست افزایش داشته که این نشان دهنده وجود تورم بالا در حوزه اراضی مسکونی است.

ارائه اراضی رایگان برای تولید انبوه مسکن؛ محدوده شهرها باید اصلاح شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، مجید کیانپور عضو کمیسیون عمران مجلس وضعیت بازار مسکن را نگران کننده دانست و گفت: افزایش حدودی 120 درصدی قیمت مسکن، شرایط بحرانی را در کشور ایجاد کرده و این موضوع عملا تمام بخش های حوزه مسکن را تحت تأثیر قرار داده است.

    افزایش قیمت های ودیعه مسکن نسبت به ماه های آغازین سال 98

    نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: افزایش قیمت خرید و فروش مسکن، وضعیت اجاره مسکن را نیز بر هم ریخته است، به طوری که با آغاز فصل  نقل و انتقالات مسکن، بار دیگر شاهد افزایش قیمت های ودیعه حتی نسبت به ماه های آغازین سال جدید هستیم.

    کاهش عرضه و افزایش چشمگیر تقاضا علت اصلی افزایش قیمت مسکن

    تمام کارشناسان معتقدند که علت اصلی افزایش قیمت در حوزه خرید و فروش و اجاره مسکن، کاهش عرضه و افزایش چشمگیر تقاضا است و این مسئله عملا معادلات بازار مسکن را تغییر داده است
    وی گفت: تمام کارشناسان معتقدند که علت اصلی افزایش قیمت در حوزه خرید و فروش و اجاره مسکن، کاهش عرضه و افزایش چشمگیر تقاضا است و این مسئله عملا معادلات بازار مسکن را تغییر داده است.

    کمبود عرضه مسکن نشان دهنده مدیریت نامناسب در تولید مسکن جدید است

    کیانپور ادامه داد: کمبود عرضه مسکن نشان دهنده مدیریت نامناسب در تولید مسکن جدید است، قطعا اگر در دهه گذشته اقدامی برای تولید انبوه مسکن صورت می گرفت، ما امروز شاهد این میزان افزایش در قیمت ها نبودیم.

    افزایش قیمت اراضی مسکونی به میزان قیمت مسکن

    این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: یکی از مولفه های اصلی در حوزه تولید مسکن، موضوع قیمت زمین است، امروز شاهدیم که قیمت اراضی مسکونی به میزان قیمت مسکن در حال افزایش است.

    افزایش 122 درصدی قیمت اراضی مسکونی در سال 97

    وی ادامه داد: بر اساس گزارش مرکز آمار، قیمت زمین در زمستان سال 97 نسبت به فصل مشابه گذشته حدود 122 درست افزایش داشته است که این نشان دهنده وجود تورم بالا در حوزه اراضی مسکونی است.

    دولت محدوده های شهری را برای استفاده از اراضی اصلاح کند

    عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: به نظر من دولت در شرایط کنونی برای مدیریت قیمت اراضی مسکونی بهترین رویکرد را در پیش گرفته، به طوری که با ارائه اراضی رایگان برای تولید انبوه می توان قیمت ها را مهار کرد، همچنین دولت باید در جهت اصلاح محدوده شهری اقدام کند تا با این رویکرد بتوان از اراضی اطراف شهرها استفاده کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار