مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان

افزایش قیمت سیمان از تیرماه

عصر ساختمان:صنعت سیمان کشور در سال های گذشته به دلیل رکود شدید در بخش های عمرانی و ساخت و ساز، نبود بودجه های عمرانی و توسعه ای کشور برای فعالیت پروژه ها و همچنین مشکلات کشورهای همسایه از جمله عراق برای صادرات با چالش های بسیاری درگیر بوده است.

افزایش قیمت سیمان از تیرماه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از سیمان خبر، صنعت سیمان کشور در سال های گذشته به دلیل رکود شدید در بخش های عمرانی و ساخت و ساز، نبود بودجه های عمرانی و توسعه ای کشور برای فعالیت پروژه ها و همچنین مشکلات کشورهای همسایه از جمله عراق برای صادرات با چالش های بسیاری درگیر بوده است و در ماه های گذشته بارها فعالان این صنعت نسبت به شرایط بدشان هشدار داده اند، حالا با این شرایط سید محمد اتابک رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان کشور از بررسی برای افزایش قیمت سیمان در سال جاری با توجه به افزایش نهادهای دیگر خبر می دهد. او می گوید:« در تیرماه قیمت سیمان را باتوجه به نهادهای قیمت تولید مورد بازنگری قرار دهیم و درحال حاضر در حال بررسی برای بازنگری هستیم

    او در پاسخ به این سوال که فکر می کنید چقدر افزایش داشته باشیم می گوید:« طبیعتا قیمت های جدید با توجه به افزایش دستمزد، تورم عمومی و شرایطی که صنعت دارد تعیین و مشخص خواهد شد.» اتابک درباره این که این عدد و میزان چقدر خواهد بود، می گوید:« الان نمی توان عدد مشخصی را اعلام کرد چون درحال بررسی نهادهای مختلف برای تعیین قیمت جدید هستیم ولی فکر می کنم حدود 14، 15 درصد حداقل افزایش را خواهیم داشت.»

    اتابک درباره تعامل دولت و نهادهای بخش خصوصی صنعت سیمان برای تعیین قیمت ها، هم می گوید:« فعلا که سیمان از شمول قیمت گذاری خارج شده است و این که دولت چه خواهد کرد بعد از قیمت های جدید باید منتظر بود و دید که چه می گویند ولی به صورت کلی فعلا سیمان از شمول قیمت گذاری خارج شده است و کار به خود فعالان صنعت سیمان واگذار شده است.

    رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان کشور درباره این که قیمت های جدید چه تاثیری بر بازار خواهد گذاشت، می گوید:« قطعا اگر ساخت و ساز رونق بگیرد و راه بیفتد شرایط همه صنایع توسعه ای از جمله سیمان، فولاد و... بهتر خواهد شد اما اتفاقی که الان افتاده این است که نهادهای قیمت تمام شده افزایش پیدا کرده است، شما از مواد خام، هزینه های حمل و نقل تا کارگر و... می بینید که همه چیز گران تر شده است و خب در این شرایط باید در قیمت سیمان هم تجدید نظر صورت گیرد و الان هم درحال بررسی دقیق و حسابرسی هستیم تا قیمت نهایی مشخص شود و تا تیرماه قیمت به کارخانه ها اعلام خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو