مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس:

یک‌سوم مدارس با شاخصه‌های ایمنی فاصله دارند

عصر ساختمان- رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با بیان اینکه امروز ایمنی مدارس یک مطالبه است، گفت: یک‌سوم مدارس با شاخصه‌های ایمنی فاصله دارند.

یک‌سوم مدارس با شاخصه‌های ایمنی فاصله دارند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا، مرتضی رئیسی در هجدهمین همایش خیران مدرسه‌ساز در قزوین اظهار کرد: 20 درصد زیربنای آموزشی کشور متعلق به مردم است.

    وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با افزایش جمعیت مواجه شدیم و فضاهای آموزشی ایمن و استاندارد نبودند. به برکت پیروزی انقلاب اسلامی و سرمایه‌گذاری دولت و مردم، 530 هزار کلاس درس در اختیار دانش آموزان قرار گرفت که 500 هزار از این کلاس‌ها بعد از پیروزی انقلاب اسلامی احداث شده است.

    معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در حال حاضر 10 درصد مدارس کشور دو نوبته هستند که خلاف استانداردهای آموزشی است و آموزش و پرورش نیازمند خیران است و همکاری خیران، بخش دولتی را نیز به تکاپو می‌اندازد. هر زمان که مردم حضور پررنگی داشتند، دولت و مجلس نیز سازمان نوسازی را همراهی کرده‌اند.

    وی با اشاره به اینکه یک‌سوم مدارس با شاخصه‌های ایمنی فاصله دارند، افزود: امروز ایمنی مدارس یک مطالبه است و دانش‌آموزی که ثمره‌ یک زندگی است، تحویل آموزش و پرورش داده می‌شود.

    رئیسی با اشاره به اینکه 20 درصد مدارس کشور خیرساز است، ادامه داد: 2 میلیون و 500 هزار دانش‌آموز در این مدارس در حال تحصیل هستند. از 18 سال پیش مجامع خیران مدرسه‌ساز در استان‌ها تشکیل شد و در حال حاضر در 400 شهرستان مشغول فعالیت هستند.

    رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اعلام کرد: در سال‌جاری پیشنهاد 98 میلیارد تومانی از اعتبارات دولت صرف پروژه‌های مشارکت مردمی خواهد شد.

    بر اساس این گزارش، در پایان از خیران مدرسه ساز در استان تجلیل شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو