مدیران خودروعصر اعتبار

معاون آبخیزداری منابع طبیعی دامغان:

سیل به تورکینست های حوزه آبخیز جنوب دامغان خسارت وارد کرد

عصر ساختمان- معاون آبخیزداری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان از وقوع خسارت ۲۰۰میلیون ریالی سیل شب های گذشته به دومورد تورکینست در حوزه آبخیز جنوب این شهرستان خبر داد.

سیل به تورکینست های حوزه آبخیز جنوب دامغان خسارت وارد کرد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از مهر، اسماعیل خراشی با تائید اعلام خسارت در حوزه آبخیزداری دامغان براثر شدت بروز سیل 48ساعت گذشته استان سمنان، ابراز داشت: بارندگی شب پنج شنبه گذشته که به مدت چهار ساعت حوالی منطقه جنوب شهرستان در جریان بود، تمامی رودخانه های دامغان به سمت معلمان را از سیلاب لبریز و منجر به ورود پنج میلیون متر مکعب سیلاب به دشت کویر شد.

    وی افزود: در صورتی که این سیلاب ها ذخیره شوند برای تغذیه سفره های آب زیر زمینی منطقه بسیار موثر خواهد بود اما این سیلاب ها هم اکنون به تاسیسات منابع طبیعی خسارات وارد کرده اند.

    معاون آبخیزداری منابع طبیعی شهرستان دامغان درباره خسارات وارد آمده به تاسیسات این اداره، گفت: از عوامل خسارت به دو تورکینست در حوزه آبخیز این شهرستان، دوره برگشت بالای سیلاب، عدم گنجایش و سرریز شدن آب از بند ها محسوب می شود که این عوامل خسارات زیادی را به تاسیسات منابع طبیعی وارد ساخته است.

    خراشی افزود: سال گذشته نیز براثر وقوع بارندگی و جاری شدن سیل پنج میلیارد ریال خسارت با اراضی زراعی و باغی منطقه لارکوه دیباج و روستای تویه رودبار در شمال دامغان خسارت وارد شد

    وی تصریح کرد: سیل در این مناطق همچنین علاوه بر وجود خسارت مزایایی هم به همراه داشت که آبیاری مراتع شمالی دامغان موجب خوشحالی دامداران و مردم منطقه شده بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی