مدیران خودروعصر اعتبار

محجوب با اشاره به مهاجرت معکوس مستأجران از تهران:

۳۵ درصد خانه‌های تهران خالی است

عصر ساختمان- نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به آمار بالای مهاجرت معکوس مستأجران از تهران، گفت: در حالی شاهد رنج مستأجران هستیم که ۳۵ درصد خانه‌های تهران خالی است.

۳۵ درصد خانه‌های تهران خالی است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از خانه ملت ، علیرضا محجوب  نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: قانون اساسی حق مالکیت را برا افراد محترم شمرده ولی این حق مالکیت تا جایی حق است که حقوق سایرین را تضییع نکند.

    نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر اساس آمار و اطلاعات موجود در حال حاضر 35 درصد خانه‌های تهران خالی است و این در حالیست که آمار خانه‌های استیجاری در تهران 39 درصد است.

    به اندازه مستأجران تهرانی خانه خالی در تهران وجود دارد

    وی اضافه کرد: آمار موجود نشان می‍‌دهد که امروز بدون اینکه سلب مالکیتی صورت گیرد و مالیاتی از خانه‌های خالی اخذ شود، به اندازه مستأجران تهرانی خانه خالی در تهران وجود دارد.

    محجوب ادامه داد: بهتر است مسئولان به جای فرمایشات عجیبی از قبیل اعطای وام و تسهیلات 50 تا 100 میلیونی به هر ایرانی که به هیچ عنوان با اعتبارات فعلی کشور سازگاری ندارد، طرح‌های شدنی که تنظیم بازار به آن کمک می‌کند را اجرایی کنیم.

    عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اخذ مالیات از خانه‌های خالی موجب فراوانی عرضه می‌شود و این فراوانی موجب کاهش التهاب بازار مسکن خواهد شد.

    تا زمانی که مسکن به بازار اشباع تهران اضافه نشود، مشکلی حل نمی‌شود

    محجوب یادآور شد: هرچه پول به این بازار اشباع مسکن تزریق شود، بدون اضافه نشدن مسکن، مشکلی از مشکلات تهران را حل نخواهد کرد.

    وی اضافه کرد: افزون بر این طرح، می‌توان محلات فرسوده تهران نیز برای مسکن استیجاری در نظر گرفت و این حرکت نیز  موجب اضافه شدن ظرفیت مسکن تهران خواهد شد و باید اجازه داد مسکن استیجاری در شهرها و حاشیه شهرها رشد کند؛ همه مردم توان خرید مسکن ندارند و می‌توان مسکن مهر را نیز به حالت قبل خود که کاملا به صورت استیجاری بود، برگرداند.

    عضو مجمع نمایندگان استان تهران تأکید کرد: مردم از مسئولان خود خوراک، پوشاک و مسکن می‌خواهند و موضوع مسکن امروز مهمترین موضوعی است که باید برای اقشار ضعیف مورد توجه قرار گیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار