مدیران خودروعصر اعتبار

۱۵نقص اصلی قانون فعلی پیش فروش ساختمان احصا شده است؛

کلاف سردرگم قانون پیش فروش ساختمان با طرح مجلس باز می شود

عصر ساختمان- عضو کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به توقف سه ماهه طرح اصلاح قانون پیش فروش ساختمان در کمیسیون قضایی مجلس گفت: کلاف سردرگم قانون پیش فروش ساختمان، با طرح فعلی مجلس باز می شود.

کلاف سردرگم قانون پیش فروش ساختمان با طرح مجلس باز می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، سیدهادی بهادری عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اهمیت تصویب و اجرای طرح پیش فروش ساختمان در ساماندهی بازار مسکن، گفت: این طرح در یک سال اخیر در کمیته ویژه کمیسیون عمران مجلس مورد بررسی و در نهایت در صحن علنی کمیسیون تصویب شد و پس از آن طرح مذکور به کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس ارسال شد.

    توقف سه ماهه طرح اصلاح قانون پیش فروش ساختمان در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس

    نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تمام مراحل بررسی و تصویب طرح پیش فروش ساختمان با همکاری و هماهنگی دولت صورت گرفت، اما متأسفانه در سه ماه اخیر این طرح برای بررسی در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس باقی مانده است.

    قانون فعلی پیش فروش ساختمان قابل اجرا نیست

    قانون فعلی پیش فروش ساختمان به دلیل برخی نواقص و خلاءهای قانونی عملا از سال 92 مورد اجرایی قرار نگرفت و وقتی از استان ها برای اجرای آن استعلام می کردیم، آن ها اعلام می کردند که قانون مذکور قابل اجرا نیست

    وی تصریح کرد: قانون فعلی پیش فروش ساختمان به دلیل برخی نواقص و خلاءهای قانونی عملا از سال 92 مورد اجرایی قرار نگرفت و وقتی از استان ها برای اجرای آن استعلام می کردیم، آن ها اعلام می کردند که قانون مذکور قابل اجرا نیست.

    تشدید مشکلات پیش فروش با تصویب آیین نامه اجرایی قانون پیش فروش ساختمان

    این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: پس از عدم اجرای قانون، دولت اقدام به تدوین و تصویب آیین نامه اجرایی این قانون کرد، که متأسفانه با این اقدام، عملا مشکلات پیش روی اجرای قانون دو برابر شد.

    بهادری ادامه داد: وضعیت کنونی بازار مسکن و عدم اجرای قانون فعلی پیش فروش ساختمان نشان می دهد که این قانون مشکلات بسیاری در این عرصه مدیریت پیش فروش ساختمان داشته و باید اصلاح شود.

    15 نقص اصلی قانون فعلی پیش فروش ساختمان احصا شده است

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با اعلام اینکه 15 نقص اصلی قانون فعلی پیش فروش ساختمان احصاء شده است، تصریح کرد: این قانون 15 مشکل اساسی دارد و خوشبختانه در طرح جدید این موارد اصلاح شده است.

    در قانون فعلی پیش فروش ساختمان مشاوران املاک جایگاهی ندارند

    وی گفت: در قانون فعلی پیش فروش ساختمان، نسبت به عملکرد بنگاه های مشاوران املاک بدبینی وجود دارد و جایگاهی برای این مراکز در فرآیند پیش فروش ساختمان دیده نشده و عملا این قانون، عملکرد املاکی ها را با مشکل روبه رو کرده است.

    بهادری ادامه داد: قانون فعلی پیش فروش ساختمان، نواقص و خلاء های حقوقی بسیاری دارد و عملا برای رفع این مسائل، مجلس اقدام به طراحی و تصویب طرح جدیدی کرد.

    کلاف سردرگم قانون پیش فروش ساختمان، با طرح فعلی مجلس باز می شود

    عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد:به طور حتم کلاف سردرگم قانون پیش فروش ساختمان، با طرح فعلی مجلس باز می شود، اما دولت و وزارت راه و شهرسازی باید با جدیت ورود کرده و با اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس مذاکره کنند تا طرح مذکور هرچه سریع تر برای تصویب نهایی به صحن علنی مجلس ارسال شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار