مدیران خودروعصر اعتبار

۲۴۷۰ واحد مسکونی ایثارگران در سیل اخیر خسارت دیدند

عصر ساختمان- معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در مجموع در جریان سیل بهار امسال ۲ هزار و ۴۷۰ واحد مسکونی ایثارگران در شهرهای مختلف کشور خسارت دید.

۲۴۷۰ واحد مسکونی ایثارگران در سیل اخیر خسارت دیدند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، منصور میرمرادی درباره وضعیت سیل زدگان اظهار داشت: با توجه به برآوردها ضریب خسارات در حوزه اشتغال و مسکن ایثارگران پنج تا 100 درصد است. به همین منظور تدبیر کردیم از تمام ظرفیت های بنیاد شهید در کنار کمک های دولت برای جبران خسارت را بکارگیریم تا رفع این مشکلات تسریع و تسهیل شود.
    معاون بنیاد شهید با بیان اینکه در جریان کمک به سیل زدگان استان های مختلف کشور، جلوه ای از ایثار اجتماعی مشاهده شد، افزود: به رغم اینکه همه افراد سیل زده مشکلات جدی داشتند اما با این وجود مکان هایی در اختیار جهادگران قرار دادند و خود را در اولویت بعدی دانستند. با این همه تفاسیر بنیادشهید وظیفه دارد، خلأهای موجود را پر کند.
    وی با بیان اینکه برای جبران برخی از این خسارات ها، 100 میلیارد تومان در صندوق اشتغال بنیادشهید برنامه ریزی شد، اظهار داشت: از این طریق افرادی که از تسهیلات اشتغال استفاده کرده بودند و مشاغل آنها آسیب دیده بود، وام چهار درصدی در اختیار آنها قرار می دهیم که این اجرایی شده است.
    معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره اسکان موقت سیل زدگان نیز گفت: در حوزه بیمه ای این موضوع دیده شده بود که به مدت یک سال بحث اسکان موقت افراد سیل زده ایثارگر اجرا شود، چون برای ما مهم بود که اسکان موقت این افراد انجام شود و بعد از آن فعالیت های دیگر صورت گیرد که در حد توان از این قضیه استفاده شده است. امیدواریم به زودی مشکل ایثارگران هم حل شود.
    در روزهای پایانی سال 98 سیل آق قلا و گمیشان استان گلستان را زیر آب برد. همچنین در روزهای اولیه بهار مردم استان های لرستان، ایلام و کرمانشاه گرفتار سیل شدند و شهر پلدختر، روستاهای اطراف، معمولان در استان لرستان و بخش هایی از کرمانشاه و ایلام را نیز آب و سیل فراگرفت.
    همچنین بخش هایی از استان خوزستان به خاطر سیل زیر آب فرورفت، همین سیلاب ها باعث شده است که خسارات فراوانی به استان های مختلف کشور وارد شود به همین منظور مردم ایران سیل همدلی خود را برای کمک به همنوعان به راه انداختند چون تعداد زیادی از واحدهای مسکونی در این استان ها به طور کامل تخریب و برخی دیگر نیاز به بازسازی دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار