مدیران خودروعصر اعتبار

تحلیل‌گر ارشد بین‌المللی سنگ آهن و فولاد خبر داد؛

احتمال افزایش قیمت سنگ آهن به ۱۰۰ دلار

عصر ساختمان- تحلیل‌گر ارشد بین‌المللی سنگ آهن و فولاد گفت: در حال حاضر قیمت سنگ آهن با عیار ۶۲ درصد در مرز ۹۵ دلار است. پیش‌بینی می‌شود پس از تعطیلات هفته کارگر در چین و در ادامه ماه می قیمت این محصول به ۱۰۰ دلار برسد.

احتمال افزایش قیمت سنگ آهن به ۱۰۰ دلار
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، کیوان جعفری طهرانی  پیش‌بینی کرد بازار در ماه می 2019 وضعیت بهتری نسبت به ماه آوریل داشته باشد.

    وی در ادامه افزود: این امر مربوط به حاشیه سود بالاتر فولادسازان چینی می‌شود. در حال حاضر حاشیه سود فولادسازان از 90 تا 120 دلار در هر تن است که این امر باعث می‌‎شود تقاضا برای خرید سنگ آهن با عیار بالا افزایش پیدا کند.

    جعفری با اشاره به کاهش حاشیه سود در ماه ژانویه گفت: قبل از حادثه تخریب سد باطله معدن واله در برزیل در ماه دسامبر 2018 بیشتر فولاد سازان چینی به سمت خرید سنگ آهن‌هایی با عیارهای متوسط بین 55 تا 58 درصد، پیش رفتند. اما هنگامی که حاشیه سود افزایش پیدا کند، تمایل برای خرید سنگ آهن پر عیار افزایش پیدا خواهد کرد. در حال حاضر کشش بازار به سمت خرید سنگ آهن با عیار بالا است.

    تحلیل‌گر ارشد بین‌المللی سنگ آهن و فولاد، وضعیت اقتصادی چین را مطلوب عنوان کرد و افزود: در حال حاضر تقاضا برای ساخت و ساز افزایش یافته و این امر باعث شده سرانه مصرف فولاد در سه ماهه دوم سال 2019 افزایش پیدا کند.

    وی اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود ماه ژوئن، فصل خوبی برای سنگ آهن باشد اما در ماه می بیشترین تقاضا را برای رسیدن سنگ آهن به قیمت 100 دلار خواهیم داشت.

    جعفری طهرانی پیش‌بینی کرد که قیمت کنسانتره افزایش پیدا کند و در ادامه افزود: در حال حاضر قیمت کنسانتره در بازار به مرز 110 دلار رسیده و پیش بینی می‌شود که پس از تعطیلات هفته کارگر، قیمت کنسانتره به موازات سنگ آهن افزایش پیدا کند. البته همه این پیش بینی‌ها در صورتی است که جنگ تجاری بین آمریکا و چین دوباره روی ندهد.

    تحلیل‌گر ارشد بین‌المللی سنگ آهن و فولاد، در خصوص بازار گندله اظهار کرد: قیمت گندله ترکیبی از عیار 62 درصد با پرمیوم است؛ افزایش عیار 62 باعث کاهش پرمیوم به همان نسبت می‌شود. با توجه به اینکه بیشترین تقاضای گندله در انتها فصل پاییز یعنی در ماه سپتامبر و اکتبر رخ می دهد، بنابراین تا 2 ماه آینده به همان نسبت که قیمت سنگ آهن در بازار افزایش پیدا می‌کند، قیمت پرمیوم گندله کاهش خواهد داشت.

    جعفری طهرانی افزود: در حال حاضر گندله با قیمت 125 دلار به فروش می‌رسد. در ماه گذشته میلادی قیمت این محصول به مرز 128 دلار رسید. پیش بینی می‌شود در ماه جاری میلادی قیمت آن بین 122 دلار تا 126 دلار متغیر باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار