مدیران خودروعصر اعتبار

درخواست شهرداری از سازمانها برای اجاره باغات

کاهش انگیزه مال سازی در منطقه یک

عصر ساختمان- شهردار منطقه یک از ارسال نامه برای بازپس گیری ۷۹ ملک شهرداری که در اختیار افراد غیر است، خبر داد.

کاهش انگیزه مال سازی در منطقه یک
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، حمید موسوی در حاشیه شبگردی اهالی رسانه از منطقه یک تهران با بیان اینکه رویکرد منطقه نسبت به گذشته متفاوت شده است و از سرمایه گذاری در بخش مسکن به رویکرد سرمایه گذاری در حوزه‌ی گردشگری تغییر یافته است، گفت: در بهمن ماه درآمد شهرداری منطقه یک 80 درصد بود که حالا خوشبختانه به 103 درصد رسیده است و درآمد غیر نقد نیز تا حدودی محقق شده است.

    وی با اشاره به کاهش آمار نارضایتی مردم با بیان این که 60 درصد آمار تماس مردمی با سامانه‌های 137 و 1888 کاهش یافته و این نشان می‌دهد که توانستیم در این سه ماه عملکرد خوبی در حوزه‌ نگهداشت شهر داشته باشیم افزود: متأسفانه یکی از موضوعات در منطقه یک اغتشاشات بصری، سد معبر ساختمان‌ها و حصار کارگاه‌ها بود که سعی کردیم پیش از آغاز سال جدید نهضت حصارهای زیبا را پیرامون حصارهای کارگاهی ایجاد کنیم تا بتوانیم وضعیت سیما و منظر شهری را ساماندهی کنیم.

    وی با بیان این که جلب مشارکت مردم می‌تواند بخش زیادی از مشکلات را مرتفع کند، گفت: خوشبختانه در ناحیه 7 منطقه 1 خیابانی وجود دارد که تمام امورات آن از جمله بازپیرایی، آسفالت و … توسط مردم و با هزینه‌های ساکنان انجام شده است و این نشان می‌دهد اگر اداره شهر به دست مردم باشد، مردم آماده هستند که به مسئولان برای داشتن شهر بهتر کمک کنند.

    موسوی با بیان اینکه در راستای زیبا سازی منطقه یک امسال برای اولین بار طرح حمایت از چراغانی نیمه شعبان انجام شد وبه همین دلیل بنا به گفته‌ی ساکنان امسال نیمه شعبان منطقه 1 نورانی‌تر بود گفت: کمک به مردم سیل زده نیز یکی دیگر از اقدامات شهرداری منطقه بود به گونه‌ای که در یک هفته 3.5 میلیارد تومان کمک غیر نقد و 2.5 میلیارد تومان کمک نقدی جمع آوری کردیم.

    وی با شااره به بازدید اخیر مدیر عامل سازمان آتش نشانی گفت: با حضور داوری در مورد سرانجام گودهای پرخطر ساختمان‌های ناایمن و توسعه ایستگاه‌های آتش نشانی به نتایج خوبی رسیدیم و به زودی زمین برای احداث ایستگاه آتش نشانی قیطریه تحویل سازمان آتش نشانی خواهد شد.

    شهردار منطقه یک با اشاره به مشکلات ترافیکی موجود در سطح منطقه با بیان این که موافقت شهردار تهران و مدیر عامل مترو را برای اتصال خط یک و 3 مترو را جلب کرده‌ایم گفت: دو پروژه پل روگذر دسترسی به نمایشگاه بین‌المللی و پل اتصال ارتش به امام علی (ع) در حال تبدیل شدن به آثار باستانی بودند که خوشبختانه توانستیم با تزریق منابع مالی نسبت به تکمیل این پروژه‌ها اقدام کنیم و امیدواریم هر چه سریع‌تر بتوانیم نسبت به افتتاح این دو پروژه اقدام کنیم.

    وی با اشاره به لزوم صرفه جویی در هزینه‌های شهر با بیان این که در اطراف پروژه‌ها می‌بایست اقداماتی در راستای زیبا سازی انجام دهیم اما هزینه‌های آن بسیار بالا بود گفت: خلاقیت به خرج داده و با استفاده از شن‌های رنگی این فضاها را زیبا کردیم. که خوشبختانه علاوه بر اینکه با استقبال شهروندان مواجه شد این شن‌ها موجب نفوذ آب به زمین و همچنین مانع از بروز گرد و خاک می‌شوند. و این در حالی است که با 13 میلیون تومان توانستیم زیبایی را به پروژه‌های شهری بازگردانیم.

    وی با بیان اینکه در آستانه نوروز با اتکا به ظرفیت دانشگاه‌های سطح منطقه توانستیم منطقه یک را به خوبی رنگ آمیزی کنیم گفت: پروژه‌ای که هزینه‌ آن 150 میلیون تومان برآورد شده بود با حضور و ورود دانشجویان تنها با 20 میلیون تومان رنگ آمیزی شد و علاوه بر این که زمینه ابراز هنر دانشجویان فراهم شد کوچه‌های منطقه یک نیز زیبا شد.

    وی در پاسخ به این سوال که چرا با توجه به مشکلات ترافیکی این منطقه طرح ترافیک اجرایی نمی‌شود گفت: معمولاً مردم به مرکز شهر به دلیل حضور ادارات و مراکز مختلف تردد بیشتری دارند.

    موسوی  با بیان اینکه متأسفانه در سالهای قبل تفکری وجود داشت که هر چه قدر خیابان و اتوبان اضافه بشود، مشکل ترافیک نیز رد می‌شود گفت: حالا می‌بینیم ک به هر میزانی که معابر افزایش یابد میل به سفر نیز اضافه می‌شود و ما باید فرهنگ عدم استفاده از خودروی شخصی را در راستای توسعه حمل و نقل عمومی ایجاد کنیم.

    وی با بیان این که برای مسائل ترافیکی تهران علاوه بر شهرداری، پلیس راهور و پلیس انتظامی، شورای عالی ترافیک و غیره تصمیم گیری می‌کنند گفت: باید به صورت همه جانبه طرح‌های ترافیکی و تأثیرات آن بر مردم اندازه گیری شود.

    وی در پاسخ به سوالی در خصوص چرایی افزایش درآمد منطقه از محل شهرسازی اظهار کرد: ما متوجه شدیم که اگر به درخواست‌های قانونی مردم به سرعت توجه کنیم می‌توانیم درآمد خوبی داشته باشیم به همین دلیل پیگیری کارهای قانونی را تصویب کردیم.

    شهردار منطقه یک در خصوص سرانجام تخلف پالادیوم در مورد ساخت یک پل آن هم به صورت غیر قانونی گفت: پالادیوم دارای توافق نامه است و تا زمان اعتبار توافق نامه نمی‌شود کاری کرد و دیدیم حتی اگر اقدام قضائی نیز انجام شود زمانش بیشتر از مدت اعتبار توافق نامه است.

    وی در مورد باز پس گیری املاک با بیان این که 79 ملک شهرداری در منطقه یک در اختیار بخش خصوصی نیمه دولتی است افزود: در حال باز پس گیری این املاک هستیم تا بتوانیم نسبت به فراخوان سرمایه گذاران جدید اقدام کنیم به عنوان مثال یک باغ دو هزار متری در ازگل در اختیار یکی از بخش‌هایی است که به عنوان پمپ بنزین از آن استفاده می‌کنند اما مساله جالب این است که تنها دو عامل نازل بنزین وجود دارد که می‌باید برای استفاده هر چه بهتر نیز تمهیداتی اندیشده شود.

    وی با این این که برخی از ساختمانها و آ پارتمانهای شهرداری طی سالهای قبل در اختیار برخی از افراد قرار گرفته است گفت: ما مطالبه ملک خود را داریم و نامه‌ها نیز برای بازپس یگری صادر شده است.

    موسوی  در مورد سرانجام باغات منطقه یک نیز با بیان این که با اوقاف و سایر سازمان‌هایی که مالک باغ‌های منطقه یک هستند نامه نوشتیم تا باغات خود را به صورت اجاره در اختیار شهرداری قرار دهند که هنوز پاسخی دریافت نکردیم.

    وی در مورد ترافیک منطقه سوهانک و اعتقادات مردم به دلیل حضور دانشگاه‌های آزاد گفت: مشاوری در این زمینه اخذ کرده و در حال انجام مطالعات هستیم.

    موسوی  در مورد مالسازی در منطقه یک با بیان اینکه در سالهای آینده فضاهای تجاری و مال‌ها دچار رکود می‌شوند گفت: همین حالا هم مالهای منطقه یک که بعد فرامنطقه‌ای دارند نقش منطقه‌ای پیدا کرده‌اند و انگیزه برای توسعه تجاری روز به روز کاهش می‌یابد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار