مدیران خودروعصر اعتبار

بررسی آخرین وضعیت تجدیدپذیرها؛

افزایش ۱۲۶ مگاواتی ظرفیت تجدیدپذیر‌ها در سال گذشته

عصر ساختمان- بالغ بر ۱۲۶ مگاوات در سال ۹۷ بر ظرفیت تجدیدپذیر‌ها اضافه شد و پیش بینی‌ها نشان می‌دهد در سال ۹۸ بالغ بر ۵۰۰ مگاوات ظرفیت تجدیدپذیر‌ها بیشتر شود.

افزایش ۱۲۶ مگاواتی ظرفیت تجدیدپذیر‌ها در سال گذشته
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از میزان، انرژی به عنوان یکی از مهمترین دغدغه‌های کشور محسوب می‌شود و بالابردن بهره وری با صرف انرژی کمتر و آسیب کمتر به محیط زیست همواره در این زمینه مطرح بوده است.

    در سال‌های اخیر استفاده بهینه از انرژی در جهان با رشد قابل توجهی روبرو شد و در این بین کشور‌های مختلف جهان استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر را در دستور کار خود قرار دادند.

    همچنین توسعه انرژی‌های تجدید پذیر در سال‌های اخیر مورد توجه وزارت نیرو قرار گرفته است که در این گزارش به بررسی ظرفیت انرژی‌های تجدید پذیر می‌پردازیم.

    آخرین وضعیت توسعه انرژی‌های تجدید نشان می‌دهد که کل ظرفیت نصب شده در این بخش تا سال 92 در حدود 165 مگاوات بوده و این ظرفیت در سال 57 فقط 6 مگاوات به ثبت رسیده است.

    بررسی‌ها حاکی از آن است که توسعه تجدیدپذیر‌ها از سال 92 تا سال 97 با رشد قابل توجهی به عدد 685 مگاوات رسیده است.

    لازم به ذکر است که در سال 97 بالغ بر 126 مگاوات بر ظرفیت تجدیدپذیر‌ها اضافه شد و پیش بینی‌ها نشان می‌دهد در سال 98 بالغ بر 500 مگاوات ظرفیت تجدیدپذیر‌ها بیشتر شود.

    گفتنی است از تیرماه سال 1388 تا پایان دی‌ماه سال 97، دو میلیارد و 751 میلیون کیلووات ساعت از منابع تجدیدپذیر انرژی تولید شده که این میزان تولید برق از محل انرژی‌های تجدیدپذیر توانسته از انتشار حدود یک میلیون و 898 هزار تن گاز گلخانه‌ای بکاهد.

    بر اساس این گزارش 445 مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر درون کشور در حال احداث است و تاکنون 98 نیروگاه تجدیدپذیر مگاواتی در کشور نصب شده و 45 نیروگاه مگاواتی دیگر نیز در حال احداث است.

    همچنین انرژی‌های تجدیدپذیر موجب اشتغال 43 هزار و 680 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در کشور شده و حجم سرمایه‌گذاری غیردولتی در این بخش به بیش از 101 هزار میلیارد ریال رسیده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار