مدیران خودروعصر اعتبار

تبدیل کوره‌های آجرپزی غیرفعال به پارک

ایجاد «موزه آجر» در تهران

عصر ساختمان- عضو شورای شهر تهران در بازدید از کوره‌های آجرپزی خلازیر در پیشنهادی بر انجام مطالعاتی برای تبدیل یکی از کوره‌های آجرپزی غیرفعال به موزه آجر تاکید کرد.

ایجاد «موزه آجر» در تهران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، احمد مسجد جامعی امروز در ادامه تهرانگردی خود پس از بهشت‌زهرا(س)،‌ به همراه توکلی شهردار منطقه 19 به محله خلازیر رفت و در سخنانی گفت: در منطقه خلازیر 40 کوره آجرپزی وجود دارد.

    وی با اشاره به لزوم حفظ کوره‌های آجرپزی نیز با کاربری جدید افزود: در گذشته سندی تصویب شد مبنی بر اینکه کوره‌های غیرفعال به بوستانی تحت عنوان «پارک ایرانیان» تبدیل شوند و قرار شد که کوره‌های آجرپزی نیز با کاربری جدید حفظ شود.

    مسجدجامعی با بیان اینکه می‌توان یکی از این کوره‌ها را به موزه آجر تبدیل کرد، گفت: آجر و خشت جزو تمدن ایران است و صرفاً یک مصالح ساختمانی نیست بلکه براساس نوع لعاب، زمان پخت و غیره کاربری آن متفاوت است و نشان دهنده دوره خاصی است و در بناها نیز تأثیر گذار است مثلاً می‌بینیم که در سیل اخیر پل‌های آجری از بین نرفته است و یا زمانی که خاتمی به سازمان ملل رفت دیدیم که آجر و خشتی را هدیه دادند .

    وی در این راستا اضافه کرد: پیشنهاد کردیم که یکی از این کوره‌ها به موزه آجر تبدیل شود حتی می‌توانیم در این موزه به صورت نمادین آجرپزی نیز انجام شود. بهتر است در مطالعات ایجاد این موزه پخت آجر نیز دیده شود.

    تملک کوره‌ 11 هزار متری ناهید از سوی شهرداری

     توکلی شهردار منطقه 19 نیز با بیان این که یک کوره به «اسم ناهید» در این منطقه به متراژ 11 هزار متر تملک شده است، گفت: در محدوده بوستان ایرانیان حدود 4 الی 5 کوره دیگر نیز وجود دارد که می‌بایست تملک شوند و امیدواریم تا پایان امسال فاز یک این بوستان با نگاه ویژه سازمان بوستانها ساخته شود.

    توکلی با بیان این که در طراحی این منطقه همه این فضا به پارک اختصاص داده شده است، گفت: اما متأسفانه در این مطالعات اولیه به جاذبه‌های گردشگری توجه نشده و تلاش داریم که در مطالعات بازبینی علاوه بر نگاه گردشگری به این منطقه، به مسئله جذب سرمایه گذار نیز توجه کنیم.

    مسجد جامعی در ادامه به ایستگاه شماره 7 آتش نشانی رفته و از نزدیک در جریان اقدامات آتش نشانان این ایستگاه که برای کمک به سیل زدگان لرستان و گلستان رفته بودند قرار گرفتو

    حکاکی مدیر ایستگاه با بیان اینکه تیم 30 نفری به همراه خودروهای سنگین و بیش از ده پمپ قوی برای تخلیه آب به پلدختر اعزام شدیم گفت: عمده خانه‌های این منطقه دارای زیر زمین بودند و آب و گل درون خانه‌ها نفوذ کرده بود و در قالب گروه‌های دو نفره اقداماتی زیادی برای تخلیه آب و گل این خانه‌ها انجام دادیم.

    در ادامه احمد مسجد جامعی در تماس تلفنی با داوری مدیر عامل آتش نشانی از وی خواست که فیلم و گزارشی از اقدامات تیم‌های آتش نشانی تهیه و در اختیار شورای شهر بابت جذب اعتبارات و تقدیر و تشکر از آتش نشانان کنند و گفت: از دوم فروردین ماه تیم‌های آتش نشانی در مناطق مختلف سیل زده قرار دارند و در کنار امدادرسانی به مردم سیل زده به سایر ارگان‌ها نیز برای وصل مجدد برق و غیره کمک کرده‌اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار