مدیران خودروعصر اعتبار

سخنگوی وزارت کشور:

روستاییان مناطق سیل‌زده تحت پوشش کمیته امداد قرار می‌گیرند

عصر ساختمان- سخنگوی وزارت کشور تشریح مصوبات قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده اعلام کرد.

روستاییان مناطق سیل‌زده تحت پوشش کمیته امداد قرار می‌گیرند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، سید سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور در تشریح مصوبات نخستین جلسه قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده که به ریاست وزیر کشور برگزار شد اظهار داشت: در این جلسه مقرر شد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ضمن بهره گیری از امکانات ملی، از ظرفیت داخلی استان ها اعم از امکانات، منابع، ماشین آلات و خصوصاً پیمانکاران محلی هم در جهت ساخت و ساز مناطق آسیب دیده ناشی از سیل استفاده کند.

    وی در ادامه افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باید نسبت به تنظیم و ارائه برنامه زمانبندی دقیق بازسازی مناطق آسیب‌دیده (اسکان موقت و دائم) به تفکیک استانی اقدام و ظرف مدت 48 ساعت برنامه خود را به قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده منعکس کند.

    سخنگوی وزارت کشور گفت: جهت برقراری نظم و انضباط در امر خدمت رسانی و کمک رسانی به مردم آسیب دیده در مناطق سیل زده مقرر شده است که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با هماهنگی جمعیت هلال احمر و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی لیست افراد مستحق دریافت خدمات را مشخص و با واگذاری یک دفترچه شناسنامه‌ ای زمینه ثبت مشخصات امکانات تحویلی به افراد را فراهم کنند.

    قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس و هماهنگی استانها تصریح کرد: شهرداری ها و دهیاری ها و سایر مراجع ذیصلاح به منظور تسریع در امور بازسازی و نوسازی، با رفع موانع اداری، صدور پروانه های ساختمانهای آسیب دیده از سیل اخیر را در اولویت قرار داده و این امر را به صورت رایگان انجام خواهند داد و دولت متعاقباً در حسابهای فی مابین با شهرداری ها نسبت به رد دیون و جبران آن اقدام خواهد کرد.

    سامانی با اشاره به مصوبه دیگر این قرارگاه گفت: همچنین مقرر شده است کلیه انشعابات اعم از آب، برق، گاز و تلفن به تعداد واحدهای مسکونی آسیب دیده و دارای سابقه انشعاب به صورت رایگان در اسرع وقت واگذار شود.

    سخنگوی وزارت کشور تاکید کرد: با تصویب قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده و با هدف تامین نیازهای معیشتی ساکنین روستاهای آسیب دیده در سیل اخیر مقرر شده است کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) تمامی روستاییان مناطق سیل زده را به عنوان مددجویان موقت تا پایان سال جاری تحت پوشش خود قرار دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار