مدیران خودروعصر اعتبار

انبوه‌سازان پروژه‌ای معرفی نکردند

عصر ساختمان:طرح فروش اقساطی مسکن ازحدود دو هفته گذشته آغاز شده و در حالی که این طرح پیشنهاد انبوه سازان بوده، مراجعه به شعب مختلف بانک مسکن نشان از آن دارد که انبوه سازان هنوز پروژه ای را برای فروش مسکن به این شیوه معرفی نکردند و تنها پروژه ای که از سوی برخی شعب معرفی می شود پروژه ای متغلق به بانک مسکن در جزیره کیش است.

انبوه‌سازان پروژه‌ای معرفی نکردند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از اقتصاد آنلاین، مجتبی بیگدلی، رییس انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان کشور، در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین درباره اجرای این طرح اظهار کرد: ما انتظار داشتیم که بازی برد-برد در اجرای این طرح رقم بخورد و بانک مسکن به عنوان متولی صنعت مسکن خودش به صورت خود جوش این طرح را پیشنهاد دهد که این طور نشد و انبوه سازان این طرح را پیشنهاد دادند.
    وی در ادامه با بیان اینکه نرخ کارمزد از سوی بانک مسکن بسیار بالا تعیین شده، خاطرنشان کرد: این در حالی است که ما انتظار داشتیم بانک مسکن باری را از دوش متقاضیان و انبوه سازان بردارد.
    رییس انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان کشور با بیان اینکه هنوز طرح در مراحل ابتدایی است و نمی توان درباره آن نظر داد، گفت:در مجموع می توان گفت که مکانیزم اجرایی طرح برای مردم و انبوه ساز دلپذیر نیست.
    بیگدلی با بیان اینکه متاسفانه صنعت ساختمان در مجموعه بانک های کشور تعطیل شده است، اضافه کرد: از سوی دیگر دولت طرح هایی مانند مسکن حمایتی، مسکن اجتماعی و ... را مطرح کرده اما حتی یک واحد هم ساخته نشده و با این شرایط نمی توان انتظار داشت که این طرح تاثیر چندانی بر بازار داشته باشد.
    وی درباره معرفی نشدن پروژه ای از سوی انبوه سازان برای فروش اقساطی خاطرنشان کرد:اگرچه ابتدای طرح است اما باید توجه کرد که این طرح دلپذیر نیست و سود آن به جیب بانک می رود آن هم در شرایطی که انبوه سازان دوسال با رکود روبه رو بوده و در حال ورشکستگی هستند.
    رییس انجمن انبوه سازان مسکن و ساختمان کشوربا اشاره به اینکه ماهانه چندین هزار میلیارد تومان اقساط مسکن مهر وارد بانک مسکن می شود، ادامه داد: بانک مرکزی نیز دست روی دست گذاشته و اقدام به کاهش نرخ سود تسهیلات نمی کند و در این شرایط کارآفرین ورشکسته خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو