مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد

حضور گسترده انبوه سازان در بافت‌های فرسوده

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در شهر تهران از مهر سال گذشته تا تیرماه امسال که اجرای بسته تشویقی ۱۹‌بندی نوسازی بافت‌های فرسوده آغاز شده صدور پروانه‌های ساختمانی ۲۰۰ درصد رشد داشته‌ و آمار از حضور گسترده انبوه سازان در بافت‌های فرسوده حکایت دارد.

حضور گسترده انبوه سازان در بافت‌های فرسوده
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، محمد آئینی ـ در حاشیه بیست سومین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان اظهار کرد: سامانه ستاد ملی بازآفرینی شهری تمام فعل و انعفالات کالبدی که در محلات هدف بازآفرینی شهری توسط اعضای ستاد ملی بازآفرینی شهری رخ می‌دهد را نشان می‌دهد. طی چهار ماه ابتدای سال جاری صدور پروانه‌های ساختمانی در بافت‌های فرسوده شهر تهران 200 درصد رشد داشته است.

    وی افزود: از سال 1392 شاهد آمار نزولی نوسازی بافت‌های فرسوده بودیم اما در دولت سیزدهم و با تغییر رویکرد شرکت بازآفرینی شهری ایران به مردمی‌سازی شرایط تغییر کرد و  بر اساس اطلاعات وارده به سامانه ستاد ملی بازآفرینی شهری تاکنون 178 هزار و 152 واحد پروانه  نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده صادر شده است. در سال 1400 تعداد 61 هزار پروانه ساخت صادر و در سال 1401 این میزان به 64 هزار و 485 واحد رسید که به لحاظ تعداد پروانه 15 درصد رشد داشته است.

    مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران ادامه داد: در سال جاری نیز تعداد پروانه‌های صادره ساختمانی تاکنون 20 هزار و 32 واحد بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 41 درصد  نشان می‌دهد. این آمار متوسط کشوری است اما در 80 شهری که مشوق‌های مختلف از جمله بسته تشویقی 19 بندی کالبدی را اجرا کرده‌اند شاهد رشد 141 درصدی در صدور پروانه هستیم.

    آئینی افزود: در شهر تهران نیز از مهر سال گذشته تا تیر ماه امسال که اجرای بسته تشویقی 19‌بندی آغاز شده صدور پروانه‌های ساختمانی 200 درصد رشد داشته‌ است. بر اساس این آمار در تیرماه نیز به لحاظ صدور پروانه 187 درصد و به لحاظ تعداد ساختمان 162 درصد رشد داشته‌ایم، این آمار بدان معناست که سیاست‌های تشویقی در زمینه نوسازی مسکن تاثیرگذار بوده است.

    وی با اشاره به حضور گسترده انبوه سازان در بافت‌های فرسوده، اظهارکرد: از سال 1400 تا کنون سهم انبوه سازان در پروژه نوسازی افزایش یافته است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: البته موانع و مشکلاتی هم وجود دارند از جمله این که در سال جاری سهم هزینه بیمه پروانه‌های ساختمانی در بافت‌های فرسوده با افزایش قابل توجه و تا 20 برابر در برخی مناطق مواجه شده در حالی که سهم بیمه تامین اجتماعی در مناطق شمالی شهر کاهش یافته است و اکنون بسیاری از متقاضیان نوسازی در انتظار حل این مشکل هستند.

    دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری مشکل دیگر را در ارایه تسهیلات بانکی برشمرد و گفت: در بافت‌های فرسوده به تعداد متقاضیان دریافت تسهیلات نوسازی، تسهیلات ارایه نشده و فقط 25 درصد متقاضیان موفق به امضای قرارداد با بانک‌های عامل شده‌اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو