مدیران خودروعصر اعتبار

اختصاص ۵۰ واحد مسکونی به خانوارهای بیش از دو معلول در چهارمحال و بختیاری

عصر ساختمان:‌معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری گفت: در اجرای طرح احداث واحدهای مسکونی ویژه خانوارهای دو یا چند معلولی در مناطق شهری که در شهرهای شهرکرد، بروجن، لردگان، کوهرنگ و فارسان اجرا می‌شود، تعداد ۵۰ خانوار با شرایط مذکور تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

اختصاص ۵۰ واحد مسکونی به خانوارهای بیش از دو معلول در چهارمحال و بختیاری
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایسنا، عباس عالی، در خصوص طرح احداث واحدهای مسکونی ویژه خانوارهای دو یا چند معلولی، اظهار کرد: این طرح به دنبال امضای تفاهم‌نامه‌ای پنج جانبه میان سازمان ملی زمین و مسکن، سازمان بهزیستی، انجمن خیرین مسکن‌ساز، بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان در حال اجراست.

    وی با بیان اینکه در این طرح به خانوارهای مذکور زمین و کمک بلاعوض برای خرید یا ساخت مسکن تعلق می‌گیرد، تصریح کرد: این طرح در دو بخش روستایی و شهری در حال اجراست.

    عالی افزود: در طرح شهری که در شهرهای شهرکرد، بروجن، لردگان، کوهرنگ و فارسان اجرا می‌شود، تعداد 50 خانوار با شرایط مذکور تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

    وی از اختصاص 300 میلیون ریال کمک بلاعوض از سوی سازمان‌های پنج‌گانه و پرداخت 150 میلیون ریال تسهیلات از سوی بنیاد مسکن در شهرهای با جمعیت کمتر از 25 هزار نفر در صورت نیاز به خانوارهای شهری خبر داد و گفت: مطابق با توافق‌های انجام شده در صورت وجود مسکن مهر آماده در شهرهای مذکور، از این واحدها خریداری و به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

    معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی با بیان اینکه در صورت نبود مسکن مهر در شهرهای مذکور و موافقت متقاضیان از واحدهای مسکن مهر شهرهای مجاور به آن‌ها تحویل داده می‌شود، تصریح کرد: در صورتی که هزینه خرید این واحد‌ها بیش‌تر از 450 میلیون ریال باشد، بقیه هزینه را مددجویان بایستی خود تقبل کنند.

    به گفته وی، در صورت عدم امکان استفاده از واحدهای مسکن مهر، سازمان بهزیستی استان زمینی را به منظور ساخت مسکن تهیه کرده و انجمن خیرین مسکن‌ساز مسولیت ساخت مسکن و تحویل آن به مددجو را بر عهده خواهد داشت.

    عالی با اشاره به اینکه واحدهای مسکونی هشت نفر از مددجویان ساکن نقاط شهری آماده واگذاری است، خاطرنشان کرد: از این تعداد دو واحد به شهرستان کوهرنگ اختصاص داشت که بنا به موافقت متقاضیان و نبود مسکن مهر در شهرستان کوهرنگ، از واحدهای مسکن مهر شهر فارسان به این مددجویان اختصاص داده شد.

    وی در ادامه گفت: تعداد شش واحد از مسکن‌های آماده به شهرستان بن اختصاص دارد که در پروژه 48 واحدی اندیشه شهر بن واحدهایی برای متقاضیان در نظر گرفته شد.

    عالی افزود: واگذاری زمین به منظور اجرای این طرح در شهرهای شهرکرد، بروجن و لردگان در حال انجام است.

    معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی با بیان اینکه در بخش روستایی این طرح مبلغ 180 میلیون ریال کمک بلاعوض از سوی سازمان‌های پنج‌گانه و مبلغ 150 میلیون ریال تسهیلات از سوی بنیاد مسکن به متقاضیان پرداخت می‌شود، افزود: این بخش چهار متقاضی را تحت پوشش خود قرار داده که واحدهای مسکونی آن‌ها در چهار روستا از شهرستان کیار تحویل داده شده است.

    عالی در پایان واگذاری زمین در شهرستان لردگان را به علت کثرت متقاضیان، کاری دشوار عنوان کرد و گفت: به علت تعداد زیاد متقاضیان، اسامی این افراد برای تایید صحت ادعا به کمیته راهبردی ارسال و از مسئولان کشوری خواسته شده تا سهمیه این استان را افزایش دهند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار