مدیران خودروعصر اعتبار

معاون پشتیبانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:

۵ هزار واحد مسکن روستایی به خانواده های دو معلول واگذار شده است

عصر ساختمان- قزوین- معاون پشتیبانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: ۱۱ هزار خانواده دارای دومعلول روستایی فاقد مسکن است که تاکنون ۵ هزار واحد احداث و به این افراد نیازمند واگذار شده است.

۵ هزار واحد مسکن روستایی به خانواده های دو معلول واگذار شده است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، هادی درفشی در حاشیه معارفه مدیرکل جدید بنیاد مسکن استان قزوین اظهارداشت: طرحی از سه سال پیش با کمک بنیاد مستضعفان، حساب 100 امام و بنیاد مسکن و خیرین مسکن ساز شکل گرفت و بر اساس اطلاعات بهزیستی شکل گرفت و افراد معلول فاقد مسکن شناسایی شدند.

    وی افزود: مسئولیت ساخت مسکن روستایی با بنیاد مسکن و مسئولیت شهری با بنیاد و خیرین شد و بر اساس اطلاعات کسب شده افراد واجد شرایط فاقد مسکن دومعلول 11 هزار نفر در کشور هستند که تاکنون برای 5 هزار نفر واحد احداث و تحویل شده است.

    درفشی گفت: برای این خانواده ها 18 میلیون تومان کمک بلاعوض در روستاها و در شهرهای کمتر از 25 هزار نفر30 میلیون تومان وام بلاعوض می دهیم.

    معاون پشتیبانی بنیاد مسکن استان قزوین یادآورشد: در ادامه سیاست های دولت، بنیاد مسکن اعلام آمادگی کرده و در قانون هم پیش بینی شده تا در بافت فرسوده شهری و روستایی مشارکت کنیم.

    اجرای طرح هادی در 17 هزار روستا

    وی اضافه کرد: ساخت 150 هزار واحد را قبول کرده ایم که باید اعتبار لازم تامین شود و در اختیار بنیاد مسکن قرار گیرد سازمانش در این نهاد شکل گرفته است.

    درفشی تصریح کرد: در اجرای طرح هادی از 36 هزار واحد مسکن روستایی دارای جمعیت 20 خانوار حدود 17 هزار واحد معادل 96 درصد روستاها طرح هادی تهیه شده و هر سال بر اساس اعتبارات تامین می شود.

    وی اظهارداشت:بخشی ازکاربامشارکت دهیاران واستانداری ها انجام می شود و تلاش کرده ایم در روستایی که عمر طرح هادی تمام شده(بیش از 10 سال) این کار انجام شود و بافت توسعه پیدا کند.

    درفشی گفت: بر اساس سیاست های بنیاد برای تامین زمین و مسائل زیستی اقدام لازم صورت می گیرد و هرجا نیاز باشد زمین هم تامین می کنیم.

    حفظ هویت روستا و معماری ایرانی

    درفشی اظهارداشت: رویکرد بنیاد مسکن به عنوان یک اصل این است تا هویت روستاها حفظ شود و برای همه نقاط جمعیتی، یک نوع معماری روستایی تعریف شده که مطابق با اقلیم و آب و هوا و فرهنگ منطقه است تا معماری روستا احیا و حفظ شود.

    معاون پشتیبانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهارداشت: هویت های تاریخی باید در ساخت و سازهای روستایی رعایت شده و حفظ کنیم و بر همین اساس در روستاهای هدف گردشگری اعتبارات ویژه ای را اختصاص می دهیم تا این احیاگری بافت و حفظ فرهنگ بومی رعایت شود.

    درفشی گفت: بالاخره در اعتباراتی که برای بهسازی و مقاوم سازی تعیین می شود باید سازه های مقاوم داشته باشیم لذا از دفاتر فنی که زیر نظر بنیاد مسکن شکل گرفته استفاده می کنیم که بیش از 15 هزار نفر در این سازمانهای فنی عضویت دارند و بر امور فنی نظارت می کنند تا کیفیت ساخت بهتر شود.

    وی افزود: این دفاتر فنی در واقع یک نوع سازمان نظام مهندسی روستایی است و تعداد زیادی از فارغ التحصیلان روستایی را مشغول کار کرده ایم و آماری که بعد از این کار صورت گرفته کمترین آسیب به مسکن روستایی وارد شده است.

    درفشی گفت: بیش از 320 هزار واحد مسکونی درشهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت در دست ساخت توسط بنیاد مسکن است که تاکنون 300 هزار واحد به اتمام رسیده و مردم در آنها ساکن شده اند.

    وی افزود: ساخت مسکن در شهرهای جدید و بافتهای فرسوده توسط شرکت های زیرمجموعه این نهاد در حال انجام است و اگر فرصت حضور بنیاد مسکن در بافتهای فرسوده فراهم شود تحول اساسی در ساخت و سازها صورت می گیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو