مدیران خودروعصر اعتبار

مسکن در چین ۱۰.۴ درصد گران شد

عصر ساختمان- میانگین قیمت مسکن در چین در ۱۲ ماهه منتهی به فوریه ۲۰۱۹ بالغ بر ۱۰.۴ درصد افزایش یافت.

مسکن در چین ۱۰.۴ درصد گران شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، قیمت خانه های جدید در چین در فوریه با کمترین سرعت طی 10 ماه گذشته رشد کرد چون اقتصاد آرام و کاهش سرمایه‌گذاری به تقاضای کلی مسکن آسیب زده است .
    میانگین قیمت مسکن جدید در هفتاد شهر بزرگ چین 0.5 درصد در فوریه رشد کرد که از 0.6 درصد رشد ماه ژانویه کمتر بود و آهسته ترین سرعت رشد را از آوریل 2018 نشان می‌داد .
    ولی در کل، چهل و ششمین ماه پیاپی افزایش قیمت ثبت شد. در اکثر 70 شهر بزرگ چین که مورد بررسی قرار گرفتند، هنوز هم قیمت خانه های جدید افزایش می یابد .
    به طور سالانه قیمت مسکن در فوریه 10.4 درصد افزایش یافت که از 10 درصد افزایش ماه ژانویه بیشتر بود .
    اطمینان مشتری ها و تجارت در ماه های اخیر به خاطر کند شدن اقتصاد و درگیری‌های تجاری بین چین و آمریکا کاهش یافته که باعث راکد شدن سرمایه گذاری در بخش مسکن می‌شود .
    رشد در دومین اقتصاد بزرگ جهان سال گذشته به کمترین حد طی سه دهه گذشته رسید که دلیل آن جنگ عوارض با آمریکا و سختگیری پکن در مورد بدهی ها بود .
    سیاست‌گذاران قول دادند جلوی نوسانات بزرگ قیمت مسکن را بگیرند و سعی کنند کسانی که برای اولین بار خانه‌دار می‌شوند، توانایی خرید آن را داشته باشند و کاملا از بازار کنار نروند .
    رشد قیمت مسکن در چهار شهر ردیف اول چین _ پکن، شانگهای، شنژن و گوانژو _ 0.3 درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافته و نسبت به 0.4 درصد افزایش ژانویه کمتر شده است .
    قیمت در شهرهای ردیف دوم که شامل مراکز استانها می‌شوند 0.7 درصد در فوریه به صورت ماهانه افزایش یافت، در حالی که شهر های ردیف سوم 0.4 درصد رشد را تجربه کردند که از 0.6 درصد ژانویه کندتر بود .
    اطلاعات روز پنجشنبه نشان می دهد سرمایه گذاری در بخش مسکن در ژانویه و فوریه به خاطر تقاضای بیشتر در شهرهای کوچک تر سریع تر شده است .
    طبق اطلاعات بانک مرکزی، وام های جدید مسکن در فوریه 919.2 میلیارد یوان (136.69 میلیارد دلار) بود که 22.36 درصد کل وام های جدید را در ماه گذشته شامل می شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار