مدیران خودروعصر اعتبار

اجرای استاندارد مصرف انرژی در ساختمان های شهرداری تهران

عصر ساختمان:تهران با مصرف حدود ۲۰ درصد انرژی کشور، سهم بسیار بالایی در هدررفت انرژی دارد.

اجرای استاندارد مصرف انرژی در ساختمان های شهرداری تهران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از روابط عمومی ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران،  زهره حسامی رئیس اداره مدیریت انرژی ستاد گفت: مصرف بی رویه انرژی در کلانشهر تهران در بخش های مختلف تبعات بسیار زیادی را بدنبال داشته است که از مهم ترین آن آسیب به محیط زیست شهری است
    وی در ادامه خاطر نشان کرد: تحقیقات نشان می دهد که اگر مصرف بی‌رویه همچنان در کشور ادامه پیدا کند در سال‌های نه چندان دور، کشور ایران وارد کننده انرژی خواهد بود و شهر تهران با مصرف حدود 20 درصد انرژی کشور، سهم بسیار بالایی در هدررفت انرژی دارد.
    رئیس اداره مدیریت انرژی در ادامه با اشاره به اینکه ساختمان­ها بیش از 40 درصد انرژی را به خود اختصاص داده اند افزود: این رقم هنگامی حائز اهمیت بیشتری است که اتلاف انرژی در بخش­های غیرمولد، علاوه بر زیان­های اقتصادی، تبعات محیط زیستی فراوانی به کشور وارد می‌سازد.
    دکتر زهره حسامی در ادامه گفت: بررسی تجربیات کشورهای پیشرفته جهان نشان می دهد که طی سالیان گذشته، معیارها و دستورالعمل های متعددی برای مصرف انرژی در بخش های مختلف به منظور برنامه ریزی در راستای برآورده شدن سیاست ها و رشد اقتصادی آن ها، تدوین گردیده است. بر این اساس تقریباً در تمامی کشورهای پیشرفته جهان، استانداردها و برچسب های مصرف انرژی برای بسیاری از تجهیزات انرژی بر و ساختمان ها با کاربری های مختلف تدوین و مورد بهره برداری قرار گرفته است.
    حسامی گفت: اثرات این تدوین استانداردها و برچسب های مصرف انرژی بر کاهش مصرف، به اندازه ای قابل توجه بوده که روند استانداردسازی در این زمینه با سرعت چشمگیری در حال رشد و توسعه می باشد.
    وی در ادامه با اشاره به اینکه در کشور ایران نیز استانداردهای تعیین معیار مصرف انرژی و دستورالعمل برچسب انرژی در ساختمان‌های مسکونی و غیرمسکونی در سال 1390مطابق با قانون اصلاح الگوی مصرف تدوین و با عنوان استاندارد ملی منتشر شده گفت: با صدور برچسب انرژی ساختمان و الصاق آن در شناسنامه فنی و ملکی ساختمان می‌توان شاهد اثرگذاری میزان مصرف انرژی در قیمت ساختمان و همچنین توجه بیشتر پیمانکاران و تولیدکنندگان مصالح ساختمانی نسبت به امر بهینه­سازی انرژی و در نهایت منجر به کاهش مصرف انرژی در ساختمان­ها و بالتبع آن حصول نتایج مثبت اقتصادی و زیست محیطی خواهد شد.
    رئیس اداره مدیریت انرژی ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: در این راستا، اداره مدیریت انرژی ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در نظر دارد برای اولین بار در اقدامی داوطلبانه استاندارد فوق الذکر را در برخی از ساختمان های خود اجرا و برچسب انرژی ساختمان های پایلوت را از اداره کل نظارت بر استاندارد معیار مصرف انرژی و محیط زیست موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی در سال 95 اخذ نماید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو