مدیران خودروعصر اعتبار

فتاح در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران:

در سال آینده هیچ یتیم بدون مسکن نخواهیم داشت

عصر ساختمان- رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه خط‌کشی‌های سیاسی در کمیته امداد جایی نخواهد داشت، گفت: در سال آینده وام های کمیته امداد بدون کارمزد خواهد بود تا بتوانیم قرض‌الحسنه اسلامی را اجرایی کنیم و همین‌طور به ۲۰۰ هزار نفر از مددجویان ۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات ارائه خواهد شد.

در سال آینده هیچ یتیم بدون مسکن نخواهیم داشت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از فارس، پرویز فتاح در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه تهران در جمع نمازگزاران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا، اظهار داشت: 14 اسفند سالروز تأسیس کمیته امداد در سال 57 است که با 40 سالگی پیروزی انقلاب اسلامی تقارن دارد.

    وی خاطرنشان کرد: ما در کمیته امداد خادم مردم هستیم و تنها نهادیم که نام مقدس امام راحل را بر سر در خویش آراسته‌ایم.

    رئیس سازمان کمیته امداد امام خمینی (ره)، گفت: سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) را به تمامی مددکاران، مددجویان و خیرین تبریک عرض می‌کنم و در عبارت‌های امام (ره) محرومین کسانی هستند که حقوق‌شان پایمال شده است و عدالت در خصوص آنها به درستی اجرایی نشده است. امام (ره) پایه‌های انقلاب اسلامی را بر دوش محرومان مستقر ساخته است و انقلاب اسلامی برای مستضعفان و پابرهنگان است.

    فتاح ادامه داد: تنها آنهایی تا آخر با خط امام (ره) هستند که طعم فقر را چشیده‌اند و پیرو زندگی امام (ره) و رهبر انقلاب هستند.

    وی یادآور شد: فشارها، تحریم‌ها، جنگ دفاع مقدس هشت ساله، خشکسالی، تورم، رکود، اجرای تصمیم‌های غلط اقتصادی و اجتماعی و ناکارآمدی مدیران در بعضی از سمت‌ها به حجم فقر افزوده است و آسیب‌‌های اجتماعی مانند طلاق، زندانی شدن سرپرست خانوار، حاشیه‌نشینی، افزایش هزینه‌های بالای درمان، حوادث طبیعی و تصادفات نیز موجب شده که افرادی فقیر شوند.

    رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)، گفت: ربا در بانکداری فاصله گرفتن از زندگی اسلامی و اشراف‌گرایی بعضی از مدیران نیز موجب بعضی از مشکلات در سطح جامعه شده است و ما باید نگاه‌مان به تولید داخلی باشد و نگذاریم که واردات بر صادرات پیشی بگیرد که گلوگاه تولید فقر است.

    فتاح بیان داشت: با وجود محدودیت‌های فراوان مداوای فقر تولید شده است و درمان اصلی فقر در رشد اقتصادی و حفظ ارزش پول ملی و حمایت از تولید داخلی و کالای ایرانی و توجه به نیازمندان در رأس تمامی برنامه‌ها است.

    وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 5 میلیون نفر تحت حمایت مستقیم و غیرمستقیم کمیته امداد هستند که یک میلیون نفر آنها زنان سرپرست خانوار، یک میلیون و 400 هزار نفر سالمندان، 150 هزار نفر یتیم، 42 هزار بیمار صعب‌العلاج و 30 هزار خانواده با سرپرست زندانی و مابقی آنها نیز دانشجویان و دانش‌آموزانی هستند که تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفته‌اند.

    رئیس سازمان کمیته امداد امام خمینی (ره) با تأکید بر اینکه وظیفه ما فقرزدایی است، گفت: نقش مردم در این خصوص بسیار حائز اهمیت است، کمیته امداد و سازمان بهزیستی و همین‌طور مساجد در خدمت‌رسانی به محرومان همکاری می‌کند و مأموریت کمیته امداد برخاسته از ذات انقلاب اسلامی است و هر کسی که به نظام انقلاب اسلامی اعتقاد دارد و ارادتمند است یاری‌گر ما در کمیته امداد نیز خواهد بود.

    فتاح با تأکید بر اینکه خط‌کشی سیاسی در کمیته امداد جایی ندارد، گفت: اعتماد روزافزون مردم سرمایه ما است و اطلاع‌رسانی به موقع، شفاف‌سازی و ارائه صحیح خدمات بی‌منت به نیازمندان موجب شده است روز به روز تلاش‌مان را بیشتر کنیم.

    وی خاطرنشان کرد: در طی 11 ماهه امسال 35 درصد کمک مردم به کمیته امداد بیشتر شده است. ما امانتدار مردم هستیم و بنده به عنوان خادم و خدمتگزار اطمینان می‌دهم که امانت‌های مردم به درستی و در مسیری که نیت کردند به اهلش برسد.

    رئیس سازمان کمیته امداد امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: کمک به معیشت، درمان، تهیه مسکن، تهیه جهیزیه، کمک به دانش‌آموزان و دانشجویان، بیمه‌های تأمین اجتماعی و غیره، مشاوره روانشناسی، سفرهای زیارتی و کمک‌های دوره‌ای از وظایف اصلی ما است.

    فتاح گفت: در سال 97 بیش از 7 هزار میلیارد تومان کمک به معیشت صورت گرفته است، در بخش درمان 500 میلیارد تومان، در بخش مسکن هزار میلیارد تومان، در بخش جهیزیه 150 میلیارد تومان، در بخش دانشجویان 120 میلیارد تومان، در بخش رفع سوءتغذیه کودکان 120 میلیارد تومان، حق بیمه‌های اجتماعی 200 میلیارد تومان، در بخش سفرهای زیارتی 160 میلیارد تومان هزینه شده است.

    وی افزود: تا پایان سال 60 هزار جهیزیه تحویل خواهد شد و هزار میلیارد تومن وام ضروری به متقاضیان پرداخت می‌شود و 2 هزار میلیارد تومان تا پایان سال 97 به صد هزار نفر وام اشتغال پرداخت می‌شود.

    رئیس سازمان کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: از مأموریت‌های کمیته امداد، حمایت کردن است که در این خصوص از مجلس و دولت تشکر می‌کنم چرا که اعتبارات ما را به صورت کامل پرداخت کرده‌اند و در برنامه و بودجه سال 98 نیز به ما کمک شده است که به نفع محرومان هزینه می‌شود.

    فتاح خاطرنشان کرد: در 5 ماه گذشته 620 هزار خانواده وارد چرخه حمایتی کمیته امداد شدند و فعلاً پشت نوبتی برای ورود به کمیته امداد نداریم و صف‌های وام ضروری نیز شکسته شده است تا سال جاری کارمزد وام‌های قرض‌الحسنه ما 3 درصد بود که از سال آینده کارمزد وام دریافت نخواهیم کرد و به صفر درصد می‌رسد تا به معنای واقعی صندوق قرض‌الحسنه اسلامی را ایجاد کنیم.

    وی گفت: در حال حاضر معوقات اعضای کمیته امداد از بانک‌ها بسیار کم است و این در حالی است که افرادی چند صد میلیارد وام می‌گیرند و پس نمی‌دهند و این حق بیت‌المال است که باید پرداخت شود.

    رئیس سازمان کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: ساختمان سوهانک به دانشگاه آزاد اسلامی فروخته شد و تمام پول آن هزینه صندوق قرض‌الحسنه شده است.

    فتاح ادامه داد: در زلزله کرمانشاه نیز 9 هزار ساختمان و تعمیرات ساختمانی تا پایان سال به اتمام می‌رسد و این بدون پرداخت یک ریال از سوی مددجویان کمیته امداد است.

    وی گفت: به زودی جشن نیکوکاری برگزار می‌شود که به یاری ملت و مردم نیکوکار اقدامات خوبی صورت خواهد گرفت و در سال آینده نیز به فضل الهی یتیم بدون سرپرست نخواهیم داشت و مسکن تمام مددجویان در سال آینده تأمین می‌شود و صفی در خصوص ورود به تحت پوشش قرار گرفتن کمیته امداد و وام ضروری نخواهیم داشت و در سال آینده برای بیش از 200 هزار نفر 6 هزار میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است.

    رئیس سازمان کمیته امداد امام خمینی (ره) تأکید کرد: مستمری ماهانه مددجویان کمیته امداد نیز 20 درصد اضافه خواهد شد و ما علی‌رغم تمامی سختی‌ها به آینده بسیار امیدواریم و کمر تحریم‌ها را خواهیم شکست از همه سختی‌ها عبور خواهیم کرد و آرزوی دشمن مبنی بر اینکه مردم شورش کنند و دشمن آرزوی شورش و به خیابان آمدن مردم برای اعتراضات را به گور خواهد برد و بنده به صورت ویژه از رهبر انقلاب که حامی محرومان هستند تشکر می‌کنم.

    انتهای پیام/

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار