مدیران خودروعصر اعتبار

ابلاغ طرح جامع تفصیلی شهرهای کوهین و دانسفهان در قزوین

عصر ساختمان- طرح جامع تفصیلی شهرهای کوهین و دانسفهان از طرف شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران به استان قزوین ابلاغ شد.

ابلاغ طرح جامع تفصیلی شهرهای کوهین و دانسفهان در قزوین
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، محسن اسماعیلی مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین در این رابطه گفت: طرح جامع تفصیلی شهرهای کوهین و دانسفهان پیش‌تر توسط مهندسان مشاور تهیه و در جلسه کارگروه امور زیربنایی مسکن بررسی و تصویب شده بود.

    مدیر شهرسازی و معماری در خصوص روند تصویب این طرح جامع در شورای عالی شهرسازی و معماری بیان داشت: این طرح جامع تفصیلی پس از تایید شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان به کمیته فنی شورایعالی شهرسازی و معماری ایران ارسال و مورد بررسی و تصویب این کمیته قرار گرفت.

    وی افزود: مصوبه فوق به همراه لزوم انجام برخی اصلاحات به استان ارسال و پس از رفع نواقص و انجام اصلاحات مندرج در مصوبه، طرح مذکور در جلسه شورایعالی شهرسازی و معماری ایران بررسی و مورد تصویب قرار گرفت.

    در ادامه فاطمه اسماعیلی کارشناس معماری و شهرسازی با بیان برخی ویژگی‌های طرح جامع تفصیلی شهر کوهین گفت: طرح جامع تفصیلی شهر کوهین با اعتبارات استانی در سال 90 منعقد شد و در طرح پیشنهادی سعی شده است سطح و سطوح سرانه‌ها متناسب با جمعیت افق طرح (1405) و با در نظر گرفتن حوزه نفوذ و با اولویت تامین کاربری‌های عمومی با محدوده‌ای به وسعت 84 هکتار بر اساس جمعیت پیش‌بینی شده معادل 2100 نفر تهیه شود.

    وی در خصوص حریم شهرهای کوهین و دانسفهان در طرح جامع تفصیلی مصوب گفت: مطابق با مصوبه شورایعالی شهرسازی و معماری ایران حریم شهر حداکثر تا 5 برابر محدوده مصوب شهر تعیین شده است.

    در ادامه حمیدرضا نجفی رییس اداره طرح‌های کالبدی با بیان برخی ویژگی‌های طرح جامع تفصیلی شهر دانسفهان بیان داشت: طرح جامع  تفصیلی شهر دانسفهان با اعتبارات استانی در سال 90 منعقد شد و در طرح پیشنهادی سعی شده است سطح و سطوح سرانه‌ها متناسب با جمعیت افق طرح (1405) و با در نظر گرفتن حوزه نفوذ و با اولویت تامین کاربری‌های عمومی و با محدوده‌ای به وسعت 313 هکتار بر اساس جمعیت پیش‌بینی شده معادل 13070 نفر تهیه شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر ساختمان ( https://telegram.me/asresakhteman ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی