مدیران خودروعصر اعتبار

شهرداری به دنبال تعامل تاثیرگذار با استارتاپ‌ها است

عصر ساختمان- مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران در اختتامیه یازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران، ارائه سرویس‌های بهتر برای شهروندان و کمک به رونق کسب و کار‌های نوآورانه را از رویکرد‌های مهم مدیریت شهری در دوره جدید معرفی کرد.

شهرداری به دنبال تعامل تاثیرگذار با استارتاپ‌ها است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از میزان، محمد فرجود در این مراسم که در پژوهشگاه نیرو برگزار شد، ارائه سرویس‌های بهتر به شهروندان و کمک به بهبود فضای کسب و کار‌های نوآورانه را دو نقش جدی و پررنگی توصیف کرد که در دوره فعلی مدیریت شهری تعریف شده و گفت: ما مأموریت ویژه‌ای در زمینه هوشمندسازی تهران برای خود تعریف کرده‌ایم و قصد داریم ارتباط تأثیرگذارتر و پربارتری با نقش آفرینان زیست بوم نوآوری و شرکت‌های دانش بنیان داشته باشیم.

    فرجود با ابراز امیدواری درباره رشد کسب و کار‌های نوآور در شهر تهران، تعداد این شرکت‌ها و ارتباط مدیریت شهری با آن‌ها را از شاخص‌های مهم شهر هوشمند دانست و گفت: تسهیل شرایط فعالیت شرکت‌های نوآور در شهر یکی از مواردی است که در دستور کار جدی شهرداری تهران قرار دارد.

    او نیرو‌های شاغل در حوزه ICT را نیز به عنوان شاخصی جهانی در حوزه شهر‌های هوشمند عنوان کرد و همچنین با اشاره به راه اندازی پرتال‌های data.tehran.ir و api.tehran.ir با هدف دسترسی کسب و کارها، متخصصان و عموم شهروندان به داده‌های شهر توضیح داد: از جمله شاخص‌های مهم در بعد حکمروایی هوشمند، مباحث مربوط به داده‌های باز و شفافیت است و میزان دسترسی باز به داده‌های شهر یکی از شاخص‌های جدی شهر‌های هوشمند است.

    فرجود همچنین با اشاره به راه‌اندازی سامانه نوآوری و مشارکت شهروندی (باهم) به آدرس baham.tehran.ir گفت: این پرتال با محوریت مشارکت شهروندان و دیگر بازیگران هوشمندسازی شهر راه‌اندازی شده است. درواقع با این کار، فضای ارائه مسئله و راهکار به طور همزمان در این سامانه فراهم است.

    مدیرعامل سازمان فاوا سپس با اشاره به آلودگی هوا و ترافیک به عنوان مشکلات اصلی تهران اظهار کرد: راه حل بسیاری از معضلات شهر از مسیر هوشمندی می‌گذرد. یکی از مهمترین راه‌هایی که برای رفع آلودگی و ترافیک وجود دارد، کاهش سفر‌های درون شهری شهروندان است به طوری که آن‌ها بتوانند خدمات هوشمند دریافت کرده و سفر‌های زائد حذف شود.

    مدیرعامل سازمان فاوا تأکید کرد شهرداری تهران برای ارائه کمک و مشارکت با شرکت‌های دانش بنیان، نوآور و استارت آپ‌های شهری آماده است و در آینده مراکز بزرگی در حوزه نوآوری شهر را راه اندازی خواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو