مدیران خودروعصر اعتبار

مرمت خانه دکتر شریعتی به پایان رسید

عصر ساختمان:مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران از پایان مرمت خانه دکتر شریعتی خبر داد و گفت: با توجه به حساسیت بنا و لزوم توجه هر چه بیشتر آن، مرمت خانه دکتر در دستور کار سازمان قرار گرفته و در کمترین زمان این بنای تاریخی مرمت و بهسازی شد.

مرمت خانه دکتر شریعتی به پایان رسید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایسنا، عیسی علیزاده با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در این خانه اظهار کرد: یکی از کارهای صورت گرفته برای بنا، اضافه شدن بخش اداری به آن بود که سازمان با اضافه کردن یک فضای 70 متری در بالای آن این امکان را برای کارمندان این خانه فراهم کرد تا در بخش اداری مستقر شده و تمام فضای اصلی بنا به عنوان موزه مورد استفاده قرار گیرد.

    او با تاکید بر اینکه سازمان تلاش کرده تا در فعالیت‌های مرمتی خود فضای تاریخی و قدیمی سازمان را حفظ کند، گفت: کف‌سازی به‌خصوص در مورد موزاییک‌های ساختمان به گونه‌ای بوده که مطابق با تمام بخش‌ها باشد و کمترین تغییر در فضای تاریخی خانه دکتر شریعتی اتفاق بیفتد.

    او افزود: خانه موزه دکتر علی شریعتی در تاریخ 27 مرداد 83 در فهرست آثار ملی ثبت شد و این موضوع این بنا را به عنوان یک اثر ملی که باید نسبت به آن حساس بود، معرفی می‌کند؛ به همین دلیل زیباسازی تلاش کرده تا بهسازی آن را به بهترین نحو ممکن انجام دهد.

    علیزاده با تاکید بر اینکه زیرزمین خانه که به طور کامل مخروبه بود مرمت و بهسازی شد، گفت: پیش از این، خودروی دکتر شریعتی تعمیر شده و در حیاط خانه قرار گرفته بود که سازمان برای این وسیله نقلیه تاریخی سایه‌بان تعبیه کرد تا از باد و باران و آفتاب در امان باشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی