مدیران خودروعصر اعتبار

زمین‌های کوهیپایه‌ای لنگرود مورد طمع ویلاسازان

عصر ساختمان- مدیرجهاد کشاورزی لنگرود گفت: روستاهایی که در بخش کوهیپایه‌ای لنگرود قرار دارند به دلیل چشم انداز زیبا بیش از دیگر اراضی این شهرستان مورد طمع ویلاسازان قرار دارند.

زمین‌های کوهیپایه‌ای لنگرود مورد طمع ویلاسازان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، محمدباقر قاسم پور گفت: شهرستان لنگرود دارای اراضی ارزشمند کشاورزی و باغی است که محصولات مختلفی از جمله برنج، گردو، فندق، هندوانه و … در آن تولید می‌شود.

    وی با اشاره به اینکه با گشت‌زنی و نظارت‌های مستمر تلاش می‌شود تا از اراضی کشاورزی این شهرستان در برابر هر گونه تغییرکاربری محافظت شود، افزود: هرگونه نظارت بر تغییر کاربری در حوزه طرح هادی به بنیاد مسکن مربوط می‌شود و خارج از طرح هادی توسط جهاد کشاورزی رصد می‌شود.

    قاسم‌پور با اشاره به اینکه روستاهای کوهپایه‌ای به دلیل چشم انداز زیبایی که دارند، بیشتر مورد تقاضای خرید پایتخت‌نشینان برای ساخت خانه‌های دوم هستند، ادامه داد: علاوه بر گشت‌زنی‌ها همواره با کشاورزان در خصوص سرنوشت بدی که پس از فروش زمین‌هایشان خواهند داشت، صحبت می‌کنیم.

    وی با اشاره به وجود کشاورزانی که زمین‌هایشان را در سالهای گذشته فروخته‌اند، از انجام این کار بسیار پشیمان هستند، خاطرنشان کرد: با پولی که معمولاً کشاورزان از فروش زمین‌هایشان بدست می‌آورند، فقط یک تا 5 سال می‌توانند گذران زندگی کنند و پس از آن معمولاً دوباره به روستا برمی‌گردند و سرایه‌دار خانه‌ای می‌شوند که زمانی مالک آن بودند و هم‌اکنون خانه دوم پایتخت‌نشینان شده است.

    مدیر جهاد کشاورزی لنگرود گفت: افزایش درآمد خانوارهای روستایی یکی از مهمترین راهکارهای برون رفت از تغییرکاربری‌ها است و برای تحقق این امر توسعه مکانیزاسیون را در اولویت برنامه‌های جهاد کشاورزی این شهرستان قرار داده‌ایم.

    وی با بیان اینکه کشاورزان لنگرودی در کنار تولید برنج به دیگر مشاغل از جمله صنایع دستی، پخت نان، کشت دوم و …می پردازند، تصریح کرد: علاوه بر تولید مکانیزه محصولات کشاورزی که موجب کاهش هزینه تولید و درآمد کشاورزان می‌شود، توسعه مشاغل جانبی برای کشاورزان از جمله پرورش دام و طیور بیشتر نیز به کشاورزان توصیه می‌شود.

    قاسم‌پور افزود: افزایش تولید محصولات در واحد سطح نیز علاه بر اینکه می‌تواند میزان تولید محصولات کشاورزی را بالا ببرد بر افزایش درآمد روستاییان نیز تأثیر بسزایی دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار