مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس بهزیستی:

۱۱هزار خانواده دارای بیش از ۲ معلول خانه دار می شوند

عصر ساختمان:رئیس سازمان بهزیستی کشور از خانه دار شدن ۱۱ هزار خانواده دارای بیش از ۲ معلول با همکاری بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن خبرداد.

۱۱هزار خانواده دارای بیش از ۲ معلول خانه دار می شوند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایرنا، انوشیروان محسنی ،افزود: شرایطی با همکاری بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن فراهم شده است که تا نیمه دوم سال 96 ، خانواده های دارای 2 معلول به بالا از مسکن برخوردار شوند که این شمار مشخص هم شده اند.
    وی در ادامه به دیگر اقدامات انجام شده برای معلولان از سوی سازمان بهزیستی اشاره کرد و گفت: در سال 94 برای معلولان توانستیم 32 هزار فرصت شغلی فراهم کنیم.

    **اعتبار توزیع تجهیزات توانبخشی به یکصد ملیارد تومان رسید
    رئیس سازمان بهزیستی، توزیع تجهیزات توانبخشی بین معلولان را از دیگر اقدامات این سازمان نام برد و اظهار کرد: در سال گذشته این تجهیزات بین معلولان هفت استان محروم کشور توزیع شد.
    وی، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، هرمزگان، خراسان جنوبی، لرستان، بوشهر و سیستان و بلوچستان را هفت استان محرومی برشمرد که در آنها کار تجهیزات توانبخشی برای معلولانشان انجام شده است.
    محسنی بندپی افزود: تامین این تجهیزات با کمک دولت انجام شد و براساس قولی که رئیس جمهوری داده بود در بودجه 95 نیز اعتباری برای این تجهیزات برای بهزیستی مشخص شد که به محض ابلاغ اعتبار (چون هنوز در مراحل تصویب بودجه در مجلس است)، تجهیزات توانبخشی تامین خواهد شد.
    وی خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی نیز به عدد این اعتبار، اضافه کرده و اکنون این بودجه به یکصد میلیارد تومان رسیده است که با این اعتبار می توان 80 تا 90 درصد نیازهای تجهیزاتی و لوازم توانبخشی معلولان بقیه استان ها را تامین کرد.
    سالانه 750 هزار تن در کشور بر اثر حوادث، مصدوم و 10 درصد آنان بطور دائم، معلول می شوند.همچنین یک میلیون معلول در کشور به سر می برند که این افراد به خدمات توانبخشی نیاز دارند؛ ضمن اینکه 7.4 درصد جمعیت کشور، سالمندند که در آینده نزدیک به خدمات توانبخشی نیاز دارند.
    البته به طور کلی هر فردی در 20 سال دوران پایانی زندگی اش به خدمات توانبخشی نیازمند است.
    طبق برآوردها هر فرد معلول که 30 درصد توانایی خود را از دست داده است تا پایان عمر، سه میلیارد تومان هزینه دارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی