مدیران خودروعصر اعتبار

ساخت‌وساز در ارومیه به کمتر از یک میلیون متر مربع کاهش یافت

عصر ساختمان- رئیس سازمان نظام‌مهندسی آذربایجان غربی گفت: امسال به دلیل رکود حاکم بر بازار مسکن ساخت‌وساز در ارومیه به کمتر از یک میلیون مترمربع کاهش یافت.

ساخت‌وساز در ارومیه به کمتر از یک میلیون متر مربع کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، رحیم نجاتی اسلاملو ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به  اهمیت نقش صنعت ساختمان در تحرک بخشی به کل اقتصاد کشور اظهار داشت: این صنعت در تمامی اقتصادهای دنیا از اهمیت خاصی برخوردار است و حتی می‌توان از آن به عنوان پایه اقتصاد نام برد.

    وی افزود: در صنعت ساختمان، 300 صنعت وابسته به‌صورت مستقیم وجود دارد که اگر به آنها به صورت اصولی‌تر پرداخته شود می‌تواند صنایع بیشتر را درگیر خود کرده و در نهایت سبب پویایی اقتصاد کشور شود.

    نجاتی گفت: در صنعت ساختمان هزار و 300 شغل مرتبط نیز وجود دارد و در مجموع برای هر 100 مترمربع ساخت‌وساز 3 نفر به طور دائم به شغل ثابت می‌رسند بنابراین صنعت ساختمان به یک صنعت زیرساخت تبدیل شده است.

    وی تصریح کرد: دوره هشتم هیئت مدیره این سازمان در آذربایجان غربی که شامل 13 نفر است فعالیت خود را از 12 آذرماه امسال آغاز کرده و سلسله برنامه‌های مدونی برای توسعه صنعت ساختمان و امورات مرتبط با آن در دستور کار قرار داده است.

    رئیس سازمان نظام‌مهندسی آذربایجان غربی گفت: این سازمان دارای 17 هزار عضو است که 35 درصد از اعضا دارای پروانه اشتغال بوده و 55 درصد از این اعضا نیز در شهر ارومیه فعالیت دارند.

    وی افزود: برای گرفتن پروانه کسب اشتغال از سازمان نظام‌مهندسی، 3 سال باید از فارغ تحصیلی یک مهندس بگذرد و نیازی نیست که در سازمان عضو باشد و اگر در آزمون‌های ورودی قبول شود می‌تواند پروانه اشتغال بگیرد.

    نجاتی اظهار داشت: سالانه تعداد مهندسان 20 درصد افزایش پیدا می‌کند و متأسفانه کیفیت آموزش آنها نیز پایین است که بنابراین به سبب نبود علم کافی نمی‌توانند در آزمون‌های ورودی قبول شوند.
    وی تصریح کرد: امسال در شهر ارومیه کمتر از یک میلیون مترمربع ساخت و ساز انجام شده در حالیکه در حدود 4 هزار نفر مهندس در همین شهر پروانه اشتغال دارند.

    نجاتی تصریح کرد: سازمان نظام‌مهندسی ساختمان زیرمجموعه هیچ یک از سازمان‌ها وزارت خانه‌ها نیست و یک سازمان مستقل است و در همین چارچوب به وظایف و رسالت‌هایش عمل می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو