مدیران خودروعصر اعتبار

بیشتر آسانسورهای لرستان بوی مرگ می‌دهند!

عصر ساختمان- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: ۷۰ تا ۸۰ درصد آسانسورهای استان استاندارد نیستند.

بیشتر آسانسورهای لرستان بوی مرگ می‌دهند!
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، احمد مرادپور در اولین نشست تخصصی مناسب سازی معاونین عمرانی و مدیران کل بهزیستی منطقه شش که به میزبانی لرستان و در سالن اجلاس بهزیستی استان برگزار شد، اظهار کرد: مناسب سازی، آیتم مهم در احداث ساختمانهای چند طبقه است.

    وی ادامه داد: ضرورت دارد نظارت ویژه بر احداث ساخت و سازها و به ویژه ساختمان‌های چند طبقه صورت گیرد. ساختمان‌هایی که مناسب سازی نشده‌اند هر چه سریعتر باید اصلاح و بازسازی شوند.

    وی افزود: اعتقاد نداشتن به مناسب سازی وجود دارد و اولین قدم، شکل گیری این اعتقاد و فرهنگ سازی و نهادینه کردن آن است، بنابراین نداشتن اعتبار کافی و مشخص برای مناسب سازی، بهانه است.

    پیش از این مدیرکل استاندارد لرستان در شهریور ماه گفته بود: 371 آسانسور مسکن مهر استان غیر استانداردند.‌

    مرضیه قنبریان در شورای استاندارد با بیان اینکه وضعیت استاندارد آسانسورهای منصوب در مسکن مهر استان بحرانی است، اظهار کرد: 578 مورد آسانسور در مسکن مهر وجود دارد که 371 مورد فاقد گواهی تاییدیه ایمنی و کیفیت استاندارد است.

    وی ادامه داد: نیاز است که برای استانداردسازی آسانسورهای مسکن مهر باید تمام دستگاه‌های مرتبط همکاری کرده تا بتوانیم امسال پرونده آن را به اتمام برسانیم.  سال گذشته 785 درخواست آسانسور ثبت و 379 مجوز صادر شد که 80 درصد مجوزها به تایید استاندارد رسید.

    مدیرکل استاندارد لرستان یادآور شد: 26 شرکت کار نظارت بر استانداردسازی آسانسورها را در استان انجام می‌دهند. تاییدیه آسانسورها یکساله بوده و پس از آن باید مورد نظارت ادواری قرار گیرند.

    این مسئول گفت: مکان‌های عمومی دارای آسانسور، باید استانداردهای لازم را کسب کرده و بحث استانداردسازی را جدی بگیرند.

    مرضیه قنبریان، مدیرکل استاندارد لرستان در مراسم افتتاحیه انجمن تخصصی صنایع همگن آسانسور و پله برقی استان در اردیبهشت ماه نیز، اجرای مقررات استانداردسازی آسانسورها را اجباری عنوان کرد و افزود: عمر تاییدیه استاندارد این سازه‌ها یک ساله بوده و بعد از این مدت نیاز به بازرسی ادواری و تایید مجدد دارد.


    قنبریان با بیان اینکه در حال حاضر شش شرکت در زمینه این صنعت فعال هستند، ادامه داد: هم‌اکنون برای اجرای آسانسور مسکن مهر استان، کاهش تعرفه منظور شده است.

    مدیرکل استاندارد لرستان در ادامه از مشکل‌دار بودن آسانسورهای بیمارستان‌های استان خبر داد و با اشاره به آمار درخواست آسانسور در سال گذشته گفت: پارسال 760 مورد ثبت درخواست داشتیم که 380 مورد تاییدیه کیفیت گرفتند و این آمار در دو ماهه ابتدایی سال جاری 30 آسانسور بوده است. بروجرد و خرم‌آباد شهرستان‌های با بیشترین درخواست بوده‌اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو