مدیران خودروعصر اعتبار

آخرین وضعیت مسکن مهر بررسی شد

عصر ساختمان- مدیران عامل شهرهای جدید هشتگرد و پردیس آخرین وضعیت مسکن مهر و زمان تکمیل پروژه های ساختمانی این دو شهر جدید را تشریح کردند.

آخرین وضعیت مسکن مهر بررسی شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان»  به نقل از مهر، سید مهدی هدایت مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس درباره متقاضیانی که واحد مسکن مهر خود در پردیس را دریافت نکرده اند اما در حال بازپرداخت اقساط وام خود هستند، اظهار داشت: این دسته از متقاضیان عموما در پروژه هایی بوده اند که افتتاح شده بود اما هنوز نصبیات آنها انجام نشده بود که در حال پیگیری تکمیل نصبیات مورد نیاز این واحدها هستیم. این دسته از متقضیان عمدتا در فازهای 8 و 11 مسکن مهر شهر جدید پردیس هستند.

    وی ادامه داد: برای این دسته از افراد، معضل پکیج، رادیاتورها، شیرآلات و دیگر نصبیات را در فاز 11 حل کرده ایم. همچنین 36 دستگاه موتور و گیریبکس آسانسور طی روزهای جاری وارد سایت کوزو می شود تا بخش مهمی از اعتراضات ساکنان این بخش که چندین ماه برای همه مشکل ایجاد کرده بود، حل شود. این 36 دستگاه موتور و گیریبکس آسانسور در 18 بلوک نصب می شود و خود شرکت پیمانکار ترکیه ای این 36 دستگاه آسانسور را از ترکیه وارد کرده است بدنه این آسانسورها ایرانی هستند و قبلا در بلوک های سایت مسکن مهر کوزو نصب شده بودند.

    وی تاکید کرد: هزینه این اقلام از مردم کسر نخواهد شد.

    مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس افزود: مردم هیچ نگرانی بابت تکمیل کمبودهای واحدهای مسکن مهر خود نداشته باشند و وزیر راه و شهرسازی به جد پیگیر رفع مشکلات این پروژه است. درباره رفع مشکل 2500 متقاضی بدون واحد در مسکن مهر پردیس هم باید گفت در پردیس ظرفیت داریم ولی وزیر راه و شهرسازی با تخصیص زمین به این دسته از متقاضیان در سایت کوزو مخالفت کرد. به همین دلیل در فاز 8 ظرفیت جدیدی برای 4 هزار واحد ایجاد کرده ایم. برای 2500 واحد دیگر هم در بخش دیگری برنامه ریزی خواهیم کرد.

    وی تأکید کرد: این دسته از افراد حاضر نیستند در هشتگرد یا پرند واحد تحویل بگیرند. به همین دلیل در حال برنامه ریزی هستیم تا متقاضیان بدون واحد را در خودِ پردیس اسکان دهیم. به حدی که حاضرند واحدهایی که در مرحله فونداسیون در پردیس است را دریافت کنند اما واحدهای آماده و تکمیل شده در پرند و هشتگرد را تحویل نگیرند. منابع اعتباری ساخت این تعداد واحد از سوی بانک عامل تأمین شده، آورده های متقاضیان نیز کامل بوده و به زودی در فاز 8 ساخت 4 هزار واحد را در سال جاری آغاز خواهیم کرد. 2 هزار و 500 واحد مابقی را در هم یک فاز دیگر جانمایی خواهیم کرد.

    تکمیل پروژه های مسکن مهر و متروی شهر جدید هشتگرد تا نیمه نخست سال آینده

    مهدی رضیئی، سرپرست شرکت عمران شهر جدید هشتگرد نیز درباره آخرین وضعیت مسکن مهر این شهر جدید گفت: 49 هزار واحد مسکن مهر در هشتگرد در دست اجرا داشتیم که 26 هزار واحد آن تحویل مردم شده ودر  17 هزار واحد نیز مردم ساکن شده اند.

    وی افزود: عمده مشکلی که سبب شده مردم در این واحدها ساکن نشوند، مشکلات زیربنایی شامل آب، برق و گاز است که تکمیل این انشعابات وظیفه دستگاه های خدمات رسان خواهد بود. طی هماهنگی با استانداری البرز داشته ایم، قرار است ظرف یکی دو ماه آینده مشکلات انشعابات حل می شود. شرکت آب و فاضلاب البرز قول نصب 4 هزار کنتور آب را داده است. شرکت گاز و برق هم متعهده به برق رسانی به 3 هزار واحد شده است.

    سرپرست شرکت عمران شهر جدید هشتگرد با بیان اینکه در دهه فجر 2 هزار و 500 واحد مسکن مهر افتتاح می شود، یادآور شد: در مسکن مهر هشتگرد نصب پکیج جزء تعهدات ما نیست اما آسانسور جزء وظایف ماست بخشی از مشکلاتی که برای آسانسور واحدهای مسکن مهر هشتگرد ایجاد شد، به دلیل تفاوت قیمتی بود که در پی نوسانات ارزی ایجاد شد؛ با این حال این مشکل نیز در حال رفع است و پیمانکاران به دنبال نصب آنها هستند که در 35 بلوک این مشکل حل خواهد شد.

    وی درباره واحدهای فاقد متقاضی مسکن مهر هشتگرد گفت: بخش مهمی از این واحدهای مسکن مهر در حد فونداسیون باقی مانده اند. از همین رو امکان تکمیل آنها با شرایط مسکن مهر وجود ندارد. دولت سیاست جدیدی اتخاذ کرده که قرار است این واحدها به بخش خصوصی واگذار شود. به این صورت که پیمانکار زمین این واحدها را به صورت نقد و اقساط از ما خریداری کرده و پس از تکمیل، به مشتریان واگذار می شوند.

    رضیئی با بیان اینکه در پی گرانی مسکن، مردم به سمت خرید مسکن در شهر جدید هشتگرد تمایل بیشتری پیدا کرده اند، درباره تکمیل متروی هشتگرد خاطرنشان کرد: ایستگاه متروی هشتگرد 96 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. زیرسازی و روسازی خط نیز 85 درصد پیشرفت داشته است. مابقی ریل مورد نیاز هم شامل 300 تن ریل است که اخیرا تأمین اعتبار و از گمرک ترخیص شد.

    وی تأکید کرد: شرکت عمران شهر جدید هشتگرد، مترو را از محل منابع داخلی خود ساخته و پس از تکمیل آن، برای بهره برداری به شرکت متروی تهران و حومه وابسته به شهرداری تهران واگذار می کند. البته باید حدود نیم کیلومتر از محل اتصال ایستگاه گلشهر به متروی هشتگرد نیز ریل گذاری شود که پس از تکمیل فرآیندهای اجرایی آن، این پروژه عملیاتی می شود. همچنین 11 دکل فشار قوی برق در مسیر متروی هشتگرد با هزینه 12 میلیارد تومان و 3 ماه زمان اجرای آن برای تکمیل مترو، به صورت انتقال از زیر زمین انجام می شود. اگر متروی هشتگرد تکمیل شود، استقبال گسترده ای به شهر جدید هشتگرد وجود خواهد داشت. متروی هشتگرد حداکثر تا نیمه اول سال آینده به بهره برداری می رسد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو