مدیران خودروعصر اعتبار

افتتاح ۱۰ هزار مسکن مهر پردیس تا پایان سال

عصر ساختمان- درحالی قرار است تا پایان سال ۱۰ هزار واحد مسکن مهر پردیس افتتاح شود که سرپرست عمران این شهر پس از ۳ ماه از این شرکت خداحافظی می‌کند.

افتتاح ۱۰ هزار مسکن مهر پردیس تا پایان سال
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، پنجشنبه گذشته مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در حاشیه افتتاح 2200 واحد مسکن مهر و چند پروژه زیربنایی و روبنایی شهر جدید هشتگرد گفت: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته هفته دولت سال آینده مسکن مهر هشتگرد به اتمام می‌رسد. هفته آینده نیز 10 هزار واحد مسکن مهر پردیس افتتاح می‌شود، در شهر پرند نیز 2500 واحد آماده افتتاح است.

    شرکت عمران شهر جدید پردیس طی یکسال اخیر با معضل مدیریت روبرو بوده است. در واقع پس از رفتن مهدی هدایت (در آذرماه سال 1400) شرکت عمران شهرهای جدید ایران با چالش انتصاب مدیر در این مجموعه مواجه بوده که این مسئله پروژه‌های مسکن مهر را تحت تاثیر قرار داده است. دیماه سال گذشته پیمان پیرفرشی طی حکمی از سوی جعفری مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران به‌عنوان سرپرست شرکت عمران پردیس منصوب شده بود.

    این در حالی بود که اوایل اردیبهشت ماه امسال امیرحسین جابرانصاری از سوی مدیرعامل شرکت  عمران شهرهای جدید به‌عنوان سرپرست شرکت عمران پردیس منصوب شد. اما نیمه‌های آذرماه امسال با ورود سربازان گمنام امام زمان به موضوع تخلفات مالی و اداری در شرکت عمران پردیس، جابرانصاری بازداشت و دفتر کار وی پلمب شد.

    در ادامه معاون وزیر راه و شهرسازی میرمحمد غراوی را به‌عنوان سرپرست شرکت عمران پردیس منصوب کرد. انتظار می‌رفت یکی از ابهامات بزرگ شهر جدید پردیس از سوی شرکت عمران این شهر حل می‌شد. صحبت از  1553 واحد مسکونی در جریان ساخت مسکن مهر است که شرکت عمران به بهانه فاقد متقاضی بودن آنها را تملک کرده است.

    مطابق اطلاعات سامانه کدال در سال 1399، شرکت عمران پردیس تعداد 1553 واحد مسکونی در جریان ساخت مسکن مهر را به بهانه فاقد متقاضی بودن تملک کرده است. از این تعداد 143 واحد به مبلغ 292 میلیارد ریال (29 میلیارد و 200 میلیون تومان) فروخته شده است.

    بر اساس اعلام سازمان حسابرسی کشور، رویه مذکور برخلاف اهم رویه‌های حسابداری شرکت و استانداردهای حسابداری است. اعمال تعدیل‌ها از این بابت در صورت‌های مالی ضروری است، لیکن به دلیل عدم دسترسی به مستندات لزوم تعیین میزان آن در شرایط حاضر برای سازمان حسابرسی امکان‌پذیر نیست.

    143 واحد فروخته شده توسط شرکت عمران پردیس به‌طور متوسط به قیمت حدود 204 میلیون تومان (برای هر واحد) فروخته شده است. در حالیکه در سال مورد اشاره (99) متوسط قیمت واحدهای آماده مسکن مهر در فازهای مختلف شهر پردیس حدود 800 میلیون تومان بوده، یعنی حدود 600 میلیون تومان زیر قیمت بازار.

    به گزارش تسنیم، انتظار می‌رفت طی 3 ماه اخیر (21 آذرماه تا 21 اسفند 1401) سرپرست شرکت عمران پردیس به این ماجرا رسیدگی کند، اما در حالی خبری از پیگیری این موضوع نیست که سرپرست شرکت عمران پردیس به‌زودی عهده‌دار یک پُست در استانداری تهران می‌شود.

    در پردیس به‌عنوان یکی از شهرهای جدید دارای ارزش‌ افزوده بالا در بخش مسکن مهر، پروژه‌های نیمه تمام متعددی وجود دارد که بایستی در اسرع وقت برای تکمیل آنها اقدامات عملی اجرا شود. قرار است تا آخر سال 10 هزار واحد مسکن مهر این شهر افتتاح شود، در این شرایط یکی از مواردی که می‌تواند روند تکمیل و تحویل واحدهای باقیمانده مسکن را تسریع کند، ثبات مدیریت در شرکت عمران است. موضوعی که به‌نظر می‌رسد تا امروز در اولویت نبوده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار