مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس اتحادیه املاک استان تهران :

بلاتکلیفی اتصال کد ر‌هگیری به پلاک ثبتی

تجهیز سامانه کد رهگیری در استان‌ها کمرنگ شده است

عصر ساختمان- خسروی گفت: هم اکنون بعد از پیگیری‌های بسیار زیاد نتوانسته‌ایم کد ر‌هگیری را به پلاک ثبتی متصل کنیم.

بلاتکلیفی اتصال کد ر‌هگیری به پلاک ثبتی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰:۰۰

     به گزارش پایگاه خبر«عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، مصطفی قلی خسروی‌ رئیس اتحادیه املاک استان تهران  با بیان اینکه دریافت کد رهگیری‌ جهت انجام معاملات مسکن زمینه ساز امنیت معاملات است، گفت: کد رهگیری‌ شفافیت‌ تمامی معاملات املاک را تضمین می‌کند و نقش بسیار مؤثری جهت جلوگیری از ایجاد مشکل برای خریداران و یا فروشندگان مسکن دارد.
    وی ادامه داد: هم اکنون در تمامی کشورهای توسعه یافته معاملات از طریق کد رهگیری‌ انجام می‌شود و تمامی اطلاعات ثبت شده در مشاوران املاک به دستگاه‌های اجرایی متصل هستند.

    خسروی با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی باید کد رهگیری‌ را در معاملات مسکن جدی بگیرد و بهای بیشتری به آن بدهد، افزود: هم اکنون بعد از پیگیری‌های بسیار زیاد نتوانسته‌ایم کد ر‌هگیری را به پلاک ثبتی متصل کنیم و همین موضوع باعث ایجاد مشکلات بسیاری در این بخش شده است.

    رئیس اتحادیه املاک استان تهران بیان کرد: باید دولت و مجلس شورای اسلامی این موضوع را پیگیری و کد رهگیری‌ را به پلاک ثبتی وزارت دارایی متصل کند. از این طریق افراد ممنوع‌المعامله‌  مشخص شده و شخص خریدار و فروشنده از انجام معامله خود اطمینان پیدا می کنند.

    وی با اشاره به اینکه طی 6 ماه، 400 شهر و 30 استان به سامانه کد رهگیری متصل شدند، افزود: هم اکنون تجهیز سامانه کد رهگیری در استان‌ها کمرنگ شده و دلیل آن بها ندادن به این طرح است. ما باید سعی کنیم با تجهیز سایر استان‌ها به این طرح مانع افزایش معاملات غیر قانونی شویم.

    خسروی اظهار کرد: متأسفانه دفترخانه‌های ثبت اسناد همکاری جدی در زمینه اتصال مشاوران املاک به حوزه‌های پلاک ثبتی نمی‌کنند و همین موضوع باعث شده که نتوانیم از انجام معاملات غیرقانونی جلوگیری کنیم به همین منظور باید ابزارهای جدیدی جهت شفافیت معاملات‌ ملکی به کار بگیریم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو