مدیران خودروعصر اعتبار

جاده تاریخی بیجار - همدان بهره‌برداری می‌شود؟

عصر ساختمان- رئیس اداره راه و شهرسازی بیجار گفت: تا پایان فصل کاری سال ۹۸ قطعه پایانی جاده بیجار همدان و ورودی شهر به بهره‌برداری خواهد رسید.

جاده تاریخی بیجار - همدان بهره‌برداری می‌شود؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، یکی از وزارت‌خانه‌های دولت است که در تاریخ 31 خرداد 1390 با رأی مجلس و تأیید شورای نگهبان از ادغام وزارت راه و ترابری با وزارت مسکن و شهرسازی ایجاد شد.

    اداره راه و شهرسازی در شهرستان بیجار از همان تاریخ ادغام شد و در بهمن ماه سال 1395 دو اداره راه و شهرسازی و راهداری و حمل و نقل تفکیک شدند، برای اطلاع از کارهای صورت گرفته خبرگزاری ایسنا به گفت‌وگوی تفصیلی با محمدرضا مطلبی - رئیس اداره راه و شهرسازی بیجار- پرداخت.

    راه آهن زنجان _ بیجار در چه وضعیتی است؟

    وی در پاسخ به این پرسش که راه‌آهن زنجان- بیجار در چه وضعیتی است، خاطرنشان کرد: کارفرمای این پروژه شرکت ساخت و توسعه‌ی زیر بناهای حمل و نقل کشور است و درحال حاضر مطالعات فاز اول به اتمام رسیده و در حال تکمیل مطالعات فاز دوم است. مطالعات راه‌آهن مطالعاتی 10 ساله است که شامل توجیهات فنی و اقتصادی طرح است، به ازای هر خط ریلی باید حداقل سالانه 5.5 میلیون تن بار از مبدا به مقصد وجود داشته باشد تا اجرای خط ریلی دارای توجیه فنی و اقتصادی باشد، با توجه به اینکه جابجایی مسافر از طرق هوایی، ریلی و زمینی در کشور ما مقرون به صرفه نیست ناچار باید از جابجایی بار و کالا برای توجیه استفاده کرد.

    مطلبی درباره ارزیابی‌اش از ساخت و ساز در بیجار اظهار کرد: صنعت ساختمان در شهر ها رابطه مستقیم با اشتغال دارد و کمترین صنفی وجود دارد که ارتباط مستقیم یا ماهیتی با صنعت ساختمان نداشته باشد،خیلی از صنایع به صنعت ساختمان وابسته هستند، متاسفانه به دلیل اعمال سیاست‌های غلط که در بخش ساخت و ساز و مراکز صدور پروانه ساخت مسکن در سال‌های گذشته و به دلیل تورم بوجود آمده، عرضه و تقاضا در صنعت ساختمان دارای توازن نبوده و میل به سرمایه‌گذاری در این بخش به شدت کاهش یافته است.

    رئیس اداره راه و شهرسازی بیجار درباره میزان راه‌های روستایی و بین شهری شهرستان متبوعش گفت: شهرستان بیجار دارای 308 کیلومتر راه بین شهری و حدود 1050 کیلومتر راه روستایی است. از کل راه روستایی موجود در شهرستان تا امروز 490 کیلومتر آن آسفالت شده است 390 کیلومتر شوسه و مابقی آن راه خاکی است، در چهار سال گذشته با سیاست‌های درست اداره کل راه و شهرسازی کردستان درصد بهره‌مندی راه آسفالته که کمتر از 30 درصد بود به 46 درصد رسید. کاهش اعتبارات، پراکندگی روستاها و مشکلات تامین قیر سه فاکتور اصلی کندی تکمیل شبکه راه‌های روستایی در شهرستان بیجار است.

    مطلبی در پاسخ به این پرسش خبرنگار ایسنا که چند درصد از راه های شهرستان بیجار بزرگراه و چند کیلومتر راه اصلی هستند؟ گفت: محورهای اصلی در شهرستان شامل محورهای بیجار به زنجان 57 کیلومتر، بیجار به دیواندره 45 کیلومتر، بیجار به همدان 49 کیلومتر و محورهای فرعی بیجار به قروه و بیجار به تکاب به ترتیب 45 و 63 کیلومتر است که از 102 کیلومتر راه اصلی موجود در شهرستان 20 درصد آن بزرگراه بوده و پس از تکمیل قطعات بعدی محورهای اصلی این رقم به 35 درصد می‌رسد.

    رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان بیجار درباره زمان انجام ایمن‌سازی کنارگذر جنوبی بیجار و زیر ترافیک رفتن این کنارگذر اظهار کرد: این کنارگذر تکمیل و تحویل حوزه راهداری شده است ولی به دلیل عدم توانایی اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در اجرای یک تقاطع موقت ایمن برای انتقال بار ترافیک، ورودی کنارگذر مسدود شده است، در حال حاضر اداره کل راه و شهرسازی کردستان عملیات اجرای تقاطع غیر همسطح چنگیزقلعه را آغاز کرده ولی با توجه به حجم زیاد عملیات خاکی و ابنیه پیش‌بینی می‌شود ظرف یک سال و نیم آینده مشروط بر تامین اعتبار لازم تکمیل و آماده بهره‌برداری شود.

    مطلبی درباره پروژه‌هایی که اجرای آنها در سال 98 در شهرستان مدنظر است، خاطرنشان کرد: در بحث راه بین شهری، قطعه انتهایی جاده بیجار همدان و ورودی بیجار از سمت همدان در حال اجرا است و تا پایان فصل کاری 98 به اتمام می‌رسد، تکمیل حداقل 15 کیلومتری بزرگراه بیجار دیواندره و تکمیل قطعه سوم محور بیجار به زنجان و در بحث راه روستایی 16 پروژه به طول 96 کیلومتر در دست احداث است ولی باید گفت تکمیل این پروژه‌ها مشروط بر تامین اعتبار و تامین قیر است. متاسفانه تامین قیر به یک چالش تبدیل شده است، در بحث سایر پروژه‌ها لازم است به ساختمان فرمانداری بیجار و بلوار ورودی مسکن مهر اشاره کنم که سعی برآن است تا با توجه به رایزنی‌های انجام شده اعتبار مورد نیاز تامین و تا پایان سال 98 از هر دو پروژه بهره‌برداری شود.

    وی در پایان تصریح کرد: یکی از بزرگ‌ترین وظایف سازمانی این اداره، حفاظت و مراقبت از اراضی ملی است، و این اراضی ملی به عنوان سرمایه‌های عمومی لازمه توسعه شهرستان محسوب می‌شوند که متاسفانه افراد غافل و طمعکار در شهرستان به آن دست درازی می‌کنند، ولی با توجه به قاطعیت این اداره رفع تصرف و برخوردقانونی با متصرفان در دستور کار جدی قرار گرفته و گشت حفاظت اراضی این اداره در این زمینه فعال است از مردم نیز می‌خواهیم به عنوان بازرسان افتخاری مشاهده هر گونه بروز تصرف را گزارش دهند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو