مدیران خودروعصر اعتبار

امکان سنجی بهره برداری از پارکینگ های رباتیک در بافت های فرسوده

عصر ساختمان- مدیرعامل سازمان نوسازی گفت: ضرورت توجه به تامین پارکینگ های در مبداء، به خصوص در بافت های فرسوده که از نفوذپذیری کمتری نسبت به سایر بافت ها برخوردار هستند، دو چندان است.

امکان سنجی بهره برداری از پارکینگ های رباتیک در بافت های فرسوده
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، کاوه حاجی علی اکبری در جلسه ای که با هدف امکان سنجی بهره برداری از پارکینگ های رباتیک در بافت های فرسوده برگزار شد، با بیان این که احداث پارکینگ های رمپی در زمین های کمتر از 1500 متر، خارج از ضابطه های مورد توافق سازمان حمل و نقل و ترافیک است، یاد آور شد: کارایی پارکینگ های رمپی در بافت های فرسوده که عمدتاً ریزدانه بوده و با محدودیت فضا مواجه هستند، بسیار پایین می باشد و فضای رفت و آمد در این نوع از پارکینگ ها از فضای پارک بیشتر است.

    مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به اهمیت بررسی شیوه های جایگزین احداث پارکینگ های سنتی و رمپی در بافت های فرسوده، بر ضرورت مقایسه دقیق و بررسی امکان سنجی بهره برداری از انواع پارکینگ های مکانیزه و نیمه مکانیزه در این بافت ها و به ویژه در نمونه موردی زمین واقع در خیابان قدرتی در منطقه 17 شهرداری تهران تأکید کرد.

    علی اکبری در بخش دیگری از سخنان خود به موضوعات ثبت اسنادی و حقوقی تأمین پارکینگ های تعهدی در بافت های فرسوده اشاره کرد و گفت: تعدادی از واحدهای ساخته شده در بافت های فرسوده بر مبنای مصوبه شورای اسلامی شهر تهران جهت دریافت پایان کار ملزم به تأمین پارکینگ تا شعاع 250 متری هستند که ضروری است ساز و کارهای حقوقی و چگونگی ثبت اسناد مالکیتی در آن ها نیز مورد توجه قرار گیرد.

    صفا صبوری دیلمی، مدیرکل هماهنگی فنی و عمرانی سازمانها و مناطق معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران نیز در این جلسه عنوان کرد: هرجا که الزامات سوق دهد تا تکنولوژی های جدید مورد استفاده قرار گیرند، می بایست بهای تکنولوژی را نیز پرداخت کرد.

    امیر حسین محبی فر، عضو هیات موسس انجمن صنفی کارفرمایی پارکینگ مکانیزه و مشاور سازمان نوسازی نیز در این جلسه گزارش جامعی در خصوص انواع پارکینگ های مکانیزه و نیمه مکانیزه ارائه کرد.

    نمونه های اجرا شده پارکینگ های فول مکانیزه در شهرهای ازمیر و مانیسا در کشور ترکیه، معایب، مزایا، هزینه های ساخت، سطح اشغال شده، زمان ورود و خروج و پارک و ... در هر یک از انواع پارکینگ های رباتیک از جمله مواردی بود که در گزارش ارائه شده از سوی محبی فر تشریح شد.

    توجه به مطالعات ترافیکی، هزینه تعمیر و نگهداری، عمر مفید سازه ها، مسائل ایمنی و استانداردها و ضوابط آتش نشانی، هزینه های مربوط به ضمانت نامه و بیمه و ... از جمله مهمترین مباحثی بود که در این جلسه مطرح شد و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

    گفتنی است در حال حاضر رایج ترین شیوه تامین پارکینگ، استفاده از سازه های رمپی می باشد؛ اما با توجه به محدودیت فضا در بافت های فرسوده، استفاده از پارکینگ های مکانیزه نیز مورد توجه قرار گرفته و سازمان نوسازی شهر تهران در یکی از املاکی که متعلق به شهرداری منطقه 17 می باشد، امکان سنجی احداث پارکینگ با سازه و تکنولوژی های مختلف از جمله تکنولوژی رباتیک را مورد بررسی قرار می دهد تا بهینه ترین روش ممکن برای بهره برداری از این زمین 700 متری تعیین شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار