مدیران خودروعصر اعتبار

مشاور معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران:

چاره‌ای جز بازگشایی معبر چهارراه ولیعصر نداشتیم

عصر ساختمان- مشاور معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران گفت: زمانی که زیرگذر چهارراه ولیعصر ساخته و افتتاح شد، توجهی به بخشی از مردم که توانایی تردد از زیرگذر را نداشتند، نشده بود و این افراد با مشکل تردد در این محدوده مواجه شدند.

چاره‌ای جز بازگشایی معبر چهارراه ولیعصر نداشتیم
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از میزان، علی پیرحسین لو، مشاور معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در خصوص بازگشایی نرده‌های خطوط عابر پیاده چهارراه ولیعصر از سوی شهرداری که بر اساس نگاه انسان‌محورانه به مدیریت شهری و اولویت شهروندان بر خودرو‌ها انجام گرفته و رضایت شهروندان را به‌دنبال داشته است، گفت: بازگشایی چهارراه ولیعصر برای عابرین پیاده و حذف نرده‌های آن، بنا به درخواست‌های مکرر عموم مردم بالاخص اقشار خاص جامعه از جمله معلولان، جانبازان، سالمندان و افراد کم توانی که برای تردد در این محدوده مشکل داشتند در دست بررسی قرار گرفت و نهایتا بنا شد تا امکان دسترسی عابرین پیاده برای عبور از خط عابر هر چهار طرف چهار راه بازگشایی شود.

    وی افزود: ٥ سال پیش و زمانی که زیرگذر چهارراه ولیعصر ساخته و افتتاح شد، توجهی به بخشی از مردم که توانایی تردد از زیرگذر را نداشتند، نشده بود و این افراد با مشکل تردد در این محدوده مواجه شدند و به همین علت اکنون چاره‌ای جز این وجود ندارد که مجددا معبر بازگشایی شود البته این به معنای بلااستفاده ماندن زیرگذر نیست و در واقع بخش عمده‌ای از مردم همچنان طبق عادت و برای دسترسی به مترو و اتوبوس‌های BRT از زیرگذر تردد خواهند داشت و از ورودی‌های سابق، وارد زیرگذر می‌شوند و به مُد جدید حمل و نقلی همچون مترو و اتوبوس که نیاز دارند، دسترسی پیدا خواهند کرد.

    پیرحسین لو اضافه کرد: این در حالی است که تا پیش از این، افرادی که قصد تردد از این طرف چهارراه به آن طرف چهارراه را داشتند، باید چند صد متر یا یک کیلومتر مسیر طی می‌کردند تا به آن نقطه‌ای که می‌خواستند، برسند در حالی که حق طبیعی این افراد است که از خیابان گذر کنند.

    وی بیان داشت: محدود کردن تردد پیاده‌ها در خیابان، عملی معقول و منطقی تلقی نمی‌شود و شیوه مدرن و علمی مدیریت ترافیک نیز بر مبنای دسترسی راحت‌تر خودرو‌ها به بهای محدودسازی دسترسی پیاده‌ها نیست.

    مشاور معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران ادامه داد: اصولا زیرگذر باید در نقاطی همچون اتوبان که تردد عابر کمتر است ایجاد شود نه در نقاط پرترددی همچون چهارراه ولیعصر. هیچکدام از پایتخت‌های جهان به اندازه تهران دارای پل عابر پیاده نیستند و برای راحتی سواره ها، عابرین پیاده را وادار به طی مسافتی بیشتر برای دسترسی به مسیر مورد نظر نمی‌کنند.

    وی یادآور شد: مدیریت علمی ترافیک بر این محور است که معبر در خدمت انسان باشد و خودرو محوری جای خود را به انسان محوری بدهد.

    پیرحسین لو با بیان اینکه تردد در تقاطع چهارراه ولیعصر برای افراد کم توان و معلولان دشوار بوده و به همین دلیل باید نرده‌های این تقاطع بازگشایی می‌شدند، گفت: البته تمهیدات دیگری نیز به عنوان مکمل بازگشایی تقاطع وجود دارد، اما چاره‌ای جز بازگشایی تقاطع چهارراه ولیعصر نداشتیم و امیدواریم پیاده‌ها و سواره‌ها به نحوی اصول تردد در این محدوده را رعایت کنند که این چهارراه بدون مشکل ایمنی و ترافیکی با شرایط عادی زندگی شهری سازگار شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار