مدیران خودروعصر اعتبار

در استان بولو ترکیه صورت گرفت؛

شکست پروژه مسکن لوکس برای اعراب ثروتمند

عصر ساختمان- صدها خانه ویلایی لوکس به سبک فاکس شاتو که برای ثروتمندان و اعضای خاندان سلطنتی از کشورهای عربی، در استان بولو ترکیه ساخته شده بود، با ورشکست شدن سازنده آن، بلاتکلیف مانده است.

شکست پروژه مسکن لوکس برای اعراب ثروتمند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، صدها خانه ویلایی لوکس که به سبک فاکس شاتو و برای ثروتمندان و اعضای خاندان سلطنتی از کشورهای عربی در استان بولو ترکیه، ساخته شده بود، با ورشکست شدن سازنده آن، بلاتکلیف مانده است.

    گروه ساروت، سازنده این پروژه، به علت ناتوانی در بازپرداخت وام 27 میلیون دلاری خود برای پروژه برج الباباس، از سوی دادگاه با حکم ورشکستگی روبرو شده است. این پروژه که در اعماق کوه‌های خوش‌منظره این استان قرار دارد، شامل 732 ویلای سبک شاتو، استخرهای شنا، حمام‌های ترکی، مراکز سلامتی و زیبایی، یک مرکز خرید و یک مسجد است.

    طبق نوشته گزارش حریت دیلی، مشتریانی از قطر، بحرین، کویت، امارات متحده عری و عربستان سعودی، 350 واحد از این ویلاها را  با قیمت‌هایی از 370000 دلار تا 530000 دلار خریداری کرده‌اند. به گفته مشاور معماری این پروژه، ناجی یوروک، آنها مشخصا درخواست کردند که طاحی ویلاها به سبک شاتو انجام شود.

    محمت امین یردلین، رئیس گروه ساروت، مقصر وضعیت بد شرکت خود را مشتریان راکد می‌داند.

    در گزارش روزنامه حریت، یردلین می‌گوید:  ما نتوانستیم حدود 7.5 میلیون دلاری را که از فروش ویلاها به کشورهای عربی خلیج فارس عایدمان شده بود را به دست بیاوریم. ما برای حمایت از ورشکستگی درخواست دادیم؛ اما دادگاه حکم به ورشکستگی ما داد. ما درخواست تجدیدنظر خواهیم کرد.

    این گروه قبل از این که درخواست حمایت از ورشکستگی خود را ثبت کند، ساخت 587 ویلا را به پایان رسانده بود.

    هر چند دادگاه به این گروه دستور داده است که فورا ساخت‌وساز را متوقف کند، اما یردلین هنوز امیدوار است.

    او می‌گوید: ارزش این پروژه 200 میلیون دلار است. ما تنها باید 100 ویلا را بفروشیم تا بدهی خود را پرداخت کنیم. من معتقدم ما می‌توانیم ظرف 4-5 ماه این بحران را پشت سر بگذاریم و بخشی از این پروژه را تا سال 2019 افتتاح کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار