مدیران خودروعصر اعتبار

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:

کار ساخت واحدهای مسکونی روستایی امسال به اتمام می رسد

عصر ساختمان- معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، از اتمام کار بازسازی واحدهای مسکونی روستایی در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه تا پایان امسال خبر داد.

کار ساخت واحدهای مسکونی روستایی امسال به اتمام می رسد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، عزیزالله مهدیان روز شنبه در آیین افتتاح واحدهای مسکونی مددجویان زیرپوشش کمیته امداد با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی در روستای گورسفید گیلانغرب افزود: ساخت واحدهای مسکونی شهری آسیب دیده زلزله پارسال غرب کرمانشاه نیز تا اواسط سال آینده به پایان می رسد.
    وی اظهار داشت: بیش از سه هزار تن آهن آلات در حال حمل به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه است و تامین آهن آلات مورد نیاز این مناطق تا پایان کار بازسازی به تدریج ادامه دارد.
    این مقام مسئول گفت: در تامین آهن آلات مناطق زلزله زده با پیگیری های صورت گرفته و کمک دولت مشکلی نداریم.
    معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه نیز گفت: عملیات ساخت و تعمیر 70 هزار واحد مسکونی مناطق زلزله زده استان در طول هشت ماه کاری با تلاش شبانه روزی همه دستگاه ها و عوامل اجرایی به پایان رسیده است.
    مهرداد سالاری افزود: در جریان زلزله سال گذشته غرب کرمانشاه ، 104 هزار واحد مسکونی آسیب دید که پس از مراحل امداد و نجات و اسکان موقت و خدمات رسانی ، کار بازسازی واحدهای مسکونی آغاز شد.
    وی با تاکید بر ضرورت استمرار کمک های کمیته امداد امام (ره) به خانواده های آسیب دیده زیرپوشش، خواستار توجه بیشتر این نهاد در جهت توانمند سازی و اشتغال مددجویان شد.
    معاون استاندار کرمانشاه افزود: در ساخت مسکن مستاجران اولویت تامین اعتبار برای مددجویان زیرپوشش کمیته امداد و دیگر نهادهای حمایتی خواهد بود.
    نماینده مردم قصرشیرین ، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه با قدردانی از تلاش های صورت گرفته در امداد رسانی به زلزله زدگان گفت: خدمات کمیته امداد هم در بازسازی واحدهای مسکونی و هم در بخش امداد رسانی به زلزله زدگان به عنوان کمک مکمل، موجب سرعت عمل مناسب در کمک به اقشار آسیب پذیر شد.
    فرهاد تجری با اشاره به ایثارگری ها و رشادت های مردم گیلانغرب و غرب کرمانشاه در دوران هشت سال دفاع مقدس ، خواستار توجه بیشتر دولت و دستگاه های مرتبط به منظور اختصاص تسهیلات و کمک های بلاعوض جدید با توجه به تورم و افزایش قیمت ها و مشکلات مردم مناطق زلزله زده شد.
    وی در ادامه اضافه کرد: عملیات گاز رسانی به روستاهای دهستان حومه شهرستان گیلانغرب در دستور کار قرار گرفته که به زودی اجرایی می شود.
    آیین افتتاح واحدهای مسکونی مددجویان گیلانغرب در روستای گورسفید با حضور مسئولان کشوری و استانی در حال برگزاری است.
    تعداد 950 واحد مسکونی مددجویان شهرستان گیلانغرب در زلزله آبان ماه سال گذشته تخریب شد که از این تعداد عملیات ساخت 850 واحد مسکونی آغاز و 350 واحد آن تکمیل شده است.
    فتاح رییس کمیته امداد امام خمینی امروز به همراه معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و جمعی از مسئولان استانی و نماینده مردم قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی وارد گیلانغرب شد که پس از حضور در یادمان شهدای مطلع الفجر و ادای احترام به مقام شامخ شهدا به روستای گورسفید گیلانغرب رفت.
    فتاح در راس هیاتی با حضور در شهرستان های سرپل ذهاب، گیلانغرب، قصرشیرین، ثلاث باباجانی و دالاهو قرار است 2 هزار واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد را افتتاح کند.
    9 هزار و 617 واحد مددجویان کمیته امداد در زلزله سال گذشته کرمانشاه خسارت دیدند که از این تعداد چهار هزار و 242 واحد شهری و روستایی نیازمند تعمیر و مابقی تخریبی هستند.
    خرداد امسال نیز 500 واحد مسکونی مددجویی در مناطق زلزله زده با حضور فتاح رییس کمتیه امداد کشور به بهره برداری رسید.
    در استان کرمانشاه 68 هزار خانوار با جمعیتی بیش از 200 هزار تن از حمایت ها و خدمات معیشتی، فرهنگی، مسکن و درمانی کمیته امداد بهره مند هستند.
    زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
    این زلزله به 9 شهرستان و یک هزار و 932 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته 103 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار