مدیران خودروعصر اعتبار

انتظار برای افزایش وام مسکن دو ساله شد:

با وام ۱۵۰ میلیونی مسکن در کدام منطقه تهران میتوان خانه خرید؟

عصر ساختمان- نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: در شرایط کنونی حدود ۵۰۰ هزار خانوار بی بضاعت فاقد مسکن در کشور وجود دارد و این در حالیست که با وام مسکن در برخی از کلانشهرها قدرت خرید مسکن وجود ندارد.

با وام ۱۵۰ میلیونی مسکن در کدام منطقه تهران میتوان خانه خرید؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، سیداحسن علوی با اشاره به اظهارات مسئولان بانک مسکن درباره متنفی شدن افزایش وام مسکن، گفت: به نظر من افزایش تسهیلات مسکن امر مثبتی است به شرط اینکه تنها وام به دست مصرف کنندگان برسد، نه اینکه دلالان و سوداگران نیز بتوانند از این امتیازات برای افزایش خرید مسکن استفاده کنند.

    تسهیلات مسکن باید منطبق با نرخ بازار مسکن باشد/ وام باید حداقل نیمی از هزینه خرید مسکن را جبران کند

    نماینده مردم سنندج و دیواندره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به نظر من تسهیلات مسکن باید منطبق با نرخ بازار مسکن باشد، تا به این وسیله بتوان حداقل نیمی از هزینه خرید مسکن را جبران کند.

    با وام 150 میلیونی نمی توان در پایین شهر تهران هم خانه خرید

    وی تصریح کرد: قطعا یک خانواده با یک وام 150 میلیون تومانی نمی تواند حتی مسکنی در مرکز یا پایین شهر خریداری کند، بنابراین نکته قابل توجه در تسهیلات مسکن کاربردی بودن آن است.

    علوی گفت: میزان وام مسکن و افزایش تسهیلات یک بحث مهم است، البته میزان سود دریافتی بانک نیز دارای اهمیت است، از این رو مسئولان باید تهمیداتی را برای ارائه وام های کم بهره به متقاضیان واقعی خرید مسکن ارائه کنند.

    حدود 500 هزار خانوار بی بضاعت فاقد مسکن در کشور

    این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه در شرایط کنونی حدود 500 هزار خانوار فاقد مسکن در کشور وجود دارد، ادامه داد: این خانواده ها کاملا محتاج هستند و توان تأمین مسکن را ندارند، از این رو این افراد باید توسط دولت تأمین شده و حساب ویژه ای برای حمایت از آن ها ایجاد شود، یا اینکه برای این افراد خانه های کوچک ایجاد شده و افراد به صورت استیجاری یا به شرط تملیک در آن زندگی کنند.

    دولت هیچ راه کاری جزء ایجاد خانه های حمایتی ندارد

    وی افزود: در شرایط کنونی دولت هیچ راه کاری جزء ایجاد خانه های حمایتی برای حمایت از افراد کم درآمد ندارد و در این مسیر وزارت راه و شهرسازی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید تلاش کنند.

    علوی ادامه داد: تاکنون ارائه تسهیلات بانکی نتوانسته خلاء میان قیمت فروش مسکن و دارایی خریداران را پر کند و این مسئله موجب شده که افراد از خرید مسکن پشیمان شوند.

    ارائه بی ضابطه تسهیلات مسکن تنها به نفع دلالان است

    نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: افزایش 83 درصدی قیمت مسکن، راه را بر خانواده ها برای خرید مسکن بسته است و تسهیلات کنونی جوابگوی قیمت ها نیست. حال این سوال پیش می آید که خانواده ای با درآمد متوسط دو میلیون چگونه می توانند ماهانه حدود یک میلیون و 500 هزار تومان اقساط وام را پرداخت کنند؛ که این مسئله موجب می شود که دلالان از این وام های استفاده کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو