مدیران خودروعصر اعتبار

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی خبر داد:

پیگیر مشکلات کامیونداران خواهم بود

مسکن مهر را تمام می‌کنم

عصر ساختمان- وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی یکی از برنامه‌هایش را ایجاد ساختار کارآمد و غیر متمرکز برای بهبود وضعیت راه‌های روستایی عنوان و اظهار کرد: تمام تلاشم را خواهم کرد تا مشکلات کامیونداران را پیگیری کرده و حل کنم. از آن طرف به دنبال تعیین تکلیف و تکمیل مسکن مهر هستم.

پیگیر مشکلات کامیونداران خواهم بود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، محمد اسلامی در جلسه علنی نوبت شب امروز (شنبه) و در دفاع از برنامه‌هایش برای وزارت راه و شهرسازی گفت: بنده همواره شایسته‌سالاری را ملاک عمل خود قرار دادم و تلاش می‌کنم به آن جامه عمل بپوشانم کما اینکه معتقدم نمایندگان نیز از شخصیت والایی برخوردار هستند.

    وی در توضیح برنامه‌هایش گفت: معتقدم باید اولویت‌های راهبردی را تعیین کرد تا از طریق آن اهداف برنامه توسعه محقق شود چرا که اجرایی شدن برنامه و قوانینی همچون بهبود فضای کسب و کار و رفع موانع تولید و داشتن انضباط در ساختار مدیریتی و اجرایی می‌تواند کارها را به خوبی پیش ببرد. تلاش می‌کنم که با برنامه و بر اساس ضوابط مندرج در آمایش سرزمینی، امور را پیش برده و تحولات ساختاری را به وجود آورم.

    اسلامی با اشاره به احکام قانون برنامه توسعه برای ایجاد مسکن برای اقشار متوسط و کم درآمد و روستاییان گفت: مهم‌ترین اقدام برای تحول ساختاری در حوزه مسکن آن است که دستگاه‌ها در حوزه مسکن به صورت یکپارچه سازماندهی شده و با استفاده از تمام ظرفیت‌های تحت اختیار وزارت راه، فعالیت کنند. از طرف دیگر هم باید بخش خصوصی را در این زمینه فعال کرد. مسکن یک صنعت است که می‌تواند علاوه بر ایجاد اشتغال، عرضه انبوه مسکن را به دنبال داشته باشد. وزارت راه بر اساس وظایف قانونی، مسئول ایجاد تعادل در بازار عرضه و تقاضای مسکن است.

    وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی ادامه داد: باید تولید مسکن در اختیار تولید کنندگان واقعی باشد نه کسانی که تنها به دنبال سوداگری هستند. باید برای اقشار متوسط سرپناهی ایجاد شود تا آن‌ها بتوانند خانه‌دار شوند.

    وی ایجاد ساختار کارآمد و غیر متمرکز برای راه‌های روستایی را به عنوان یکی دیگر از برنامه‌هایش عنوان و اظهار کرد: بنده طرح بازآفرینی شهری را اجرایی خواهم کرد. در این باره تفاهم‌نامه‌هایی مبادله شده که ما می‌خواهیم با استفاده از ظرفیت‌ها و نوسازی، بازآفرینی شهری را محقق کنیم. مهم‌ترین اقدام هم پیشگیری از حاشیه‌نشینی است.

    اسلامی با اشاره به وضعیت مسکن مهر نیز گفت: دو میلیون و 200 مسکن مهر پیش‌بینی شد که از این میزان 200 هزار واحد تمام شده اما فاقد تاسیسات زیربنایی است. 270 هزار واحد نیمه تمام مانده و ساخت 500 هزار واحد باقی مانده است. به یاری خداوند و کمک مجلس و وجود زمانبندی مشخص به دنبال آن هستیم که تکلیف مسکن‌های مهر باقی مانده را مشخص کرده و آن‌ها را تکمیل کنیم تا موضوع مسکن مهر پایان یابد.

    اسلامی با اشاره به برنامه‌هایش برای توسعه حمل و نقل راه آهن و استفاده از قطار حومه‌ای در شهرهای مورد نظر گفت: یکی دیگر از مهم‌ترین دستور کارهای ما تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است. با استفاده از ظرفیت‌ها و منابع پیش‌بینی شده می‌توان پروژه‌ها را با سرعت تکمیل کرد.

    وی با بیان اینکه عدالت منطقه‌ای را در دستور کار دارد توضیح داد: به دنبال آن هستم که توزیع اعتبارات بر اساس پیشرفت پروژه‌ها به صورت عادلانه در تمامی کشور توزیع شود.

    وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی همچنین با اشاره به مشکلات کامیونداران گفت: کامیونداران در موضوع بیمه، لاستیک، تعیین کمیسیون و تعرفه و نوسازی ناوگان دچار مشکل هستند. تفاهم‌هایی شده که وضعیت آن‌ها را پیگیری خواهم کرد.

    اسلامی در مورد اظهار نظر یکی از نمایندگان درخصوص وضعیت راه اندازی هواپیمای ایران 140 گفت: افتخار می‌کنم که توفیق کار برای این صنعت پیشرفته را داشتم. این کار با استفاده از ظرفیت‌های جوانان، نخبگان، دانشگاهیان و محققان انجام شده است. هواپیماسازی ایران از نمادهای موفقیت سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان در کشور است.

    وی در پایان و در جمع ‌بندی گفت: بنده برای اینکه بتوانم اعتماد نمایندگان را جذب کنم هیچ ادعایی جز خدمت به مردم با توکل بر خدا و بر اساس قابلیت‌های فردی و اعتماد مسئولان و مردم را ندارم. تلاش می‌کنم با استفاده از ظرفیت نیروی انسانی ارزشمند، جوان‌گرایی و استفاده از نیروهای شایسته، در جهت بهبود وضعیت ساختاری و کارآمدی مدیریتی، حرکت کنم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار