مدیران خودروعصر اعتبار

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران خبر داد؛

بررسی اصلاح ساختار شهرداری تهران در شورای شهر

عصر ساختمان- رسولی گفت: طرح دو فوریتی اصلاح ساختار شهرداری تهران به‌زودی تقدیم اعضای شورای شهر می‌شود.

بررسی اصلاح ساختار شهرداری تهران در شورای شهر
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سید حسن رسولی در جلسه کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، که عصر روز گذشته با موضوع بررسی لایحه برنامه سوم توسعه شهر تهران برگزار شد، اظهار کرد: سه دیدگاه در خصوص کلیات لایحه برنامه در شورای شهر وجود دارد که اکثریت شورای شهر معتقدند که کلیات برنامه باید رد شده و لایحه به شهرداری بازگردانده شود.

    وی اضافه کرد: در مقابل دوستان شهرداری انتظار دارند که شورا همراهی کرده و برنامه به همین شکل تصویب شود که البته چنین دیدگاهی، هوادار چندانی در میان اعضای شورای شهر ندارد.

    رسولی با اشاره به راه‌حل بینابینی برای مواجهه با برنامه توضیح داد: گزینه میانی این است که قابلیت بالقوه برای مقاوم‌سازی برنامه ارائه شده فعلی وجود دارد و این راهکار را می‌توان در دستور کار قرار داد که برنامه در دو بخش ساختاری و شاخص‌های کمی غنی‌‎سازی شود.

    خزانه‌دار شورای شهر اضافه کرد: شاکله برنامه به لحاظ تعیین چشم‌انداز، اهداف، راهبردها، سیاست‌ها و پروژه‌ها باید اصلاح شود و پیشنهاد ما به معاون جدید برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران این است که با استفاده از تجارب قبلی و بهره‌گیری از کارشناسان خبره در زمینه برنامه‌نویسی کلان کشور، ساختار برنامه در مدت مشخصی اصلاح شود.

    وی ادامه داد: همچنین شاخص‌های کمی و پروژه‌های ارائه شده در برنامه هم باید مورد بازبینی قرار گیرد و اعتبارات مورد نیاز هر پروژه و اولویت‌بندی‌های آن نیز مشخص و ارائه شود.

    رسولی در ادامه به بیان دو انتظار اصلی شورای شهر از شهرداری در تدوین برنامه سوم پرداخت و گفت: در حوزه منابع انسانی و ساختار سازمانی شهرداری انتظار ویژه‌ای برای اصلاح روندها از شهرداری وجود دارد که برخلاف انتظار، این موارد در برنامه پررنگ دیده نشده است.

    نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران بر ضرورت تسریع در روند اصلاح ساختار سازمانی شهرداری تاکید کرد و گفت: در همین راستا، یک طرح دو فوریتی برای اصلاح ساختار شهرداری تهران، ظرف روزهای آینده تقدیم شورا خواهد شد تا روند اصلاح ساختار با سرعت بیشتری پیگیری شود.

    ذکر این نکته ضروری است که در پایان جلسه کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، کلیات لایحه برنامه سوم توسعه به رای اعضا گذاشته شد که با قید شرط اصلاح و بازآرایی برنامه توسط معاونت برنامه‌ریزی شهرداری تهران، کلیات این برنامه با 4 رای موافق و یک رای مخالف به تصویب اعضای کمیسیون رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو