مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر:

انتخاب شهردار تهران قوانین خاص دارد

عصر ساختمان- رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر با تأکید بر این موضوع که انتخاب شهردار تهران قوانین خاص دارد گفت:‌ این را بگویم که شهردار به مدت ۴ سال انتخاب می‌شود و در کل به نظر می‌رسد قانون منع بکارگیری بازنشستگان شامل شهردار تهران نمی‌شود.

انتخاب شهردار تهران قوانین خاص دارد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، محمد سالاری در خصوص اظهارنظر دیوان محاسبات مبنی بر اینکه قانون منع بکارگیری بازنشستگان شامل شهردار تهران می‌شود، گفت: نظر شخصی بنده این است که بر اساس اسناد حقوقی و اظهار نظر حقوقدانان ممتاز کشور قانون منع بکارگیری مشمول شهردار تهران نمی‌شود.

    وی با بیان اینکه شورای شهر به وزیر کشور نامه نوشته و در آن استدلال های قانونی گفته شده است،‌گفت: این قانون نه تنها شامل شهردار تهران بلکه شامل سایر شهرداران هم نمی‌شود و جای تأمل جدی دارد.

    رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر با بیان اینکه در جمع تعدادی از نمایندگان مجلس مستندات قانونی خود را اعلام کردیم، گفت:‌آنها نیز این موضوع را پذیرفتند.

    سالاری ادامه داد: حال اینکه مجلس شورای اسلامی و دستگاه‌های مرتبط اعتقاد دارند این قانون شامل شهردار می‌شود بحث دیگری است و ما به عنوان شورا تابع قانون هستیم و بر اساس استنادات قانونی مدارک خود را اعلام کردیم.

    وی با تأکید بر این موضوع که انتخاب شهردار تهران قوانین خاص دارد گفت:‌این را هم بگویم که شهردار به مدت 4 سال انتخاب می‌شود و در کل به نظر می‌رسد که قانون منع بکارگیری شامل شهردار تهران نمی‌شود.

    رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تأکید کرد: به هر حال باید مطالبات و درخواست‌ها مسیر قانونی خود را طی کند و اگر نیاز باشد از مجلس استفساریه می‌گیریم و تا کنون هم منتظر وزیر کشور هستیم.

    سالاری گفت: اگر در نهایت اعلام کنند که شهردار مشمول قانون می‌شود، بلافاصله برای انتخاب شهردار جدید اقدام می‌کنیم.

    وی در پاسخ به این پرسش که گزینه‌ای برای شهرداری در نظر گرفته‌اید گفت: 21 عضو شورا همه تصمیم دارند از محمدعلی افشانی شهردار تهران حمایت کنند و فعلاً ورود به موضوع گزینه نداشته‌ایم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو