مدیران خودروعصر اعتبار

نایب رئیس کمیسیون عمران ؛

حمایت از اصلاح و تکمیل قانون نظام مهندسی ساختمان

عصر ساختمان- عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برگزاری هشتمین دوره انتخابات اعضای هیات‌مدیره سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان اقدامی شایسته بود که با همت وزارت راه و شهرسازی انجام شد، گفت: در موضوع اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان نظر اکثریت نمایندگان مجلس و درخواست‌شان این است که قانون نظام مهندسی باید اصلاح و تکمیل شود.

حمایت از اصلاح و تکمیل قانون نظام مهندسی ساختمان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سیدابوالفضل موسوی‌بیوکی عضو کمیسیون عمران مجلس‌ شورای‌ اسلامی در ارزیابی خود از عملکرد وزارت راه و شهرسازی و همچنین اقداماتی که در مبارزه با فساد در حوزه‌های مختلف و به ویژه سازمان نظام‌مهندسی‌ساختمان توسط وزارتخانه انجام شد، گفت: در بحث نظام مهندسی ساختمان، حجم مطالب و درگیری‌ها بسیار زیاد است و این بدان معناست که ساختار سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور خوب عمل نمی‌کند.

    وی با اشاره به اینکه بخشی از عملکرد نادرست به وزارت راه و شهرسازی و بخش عمده دیگر به سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، مرتبط است، اعلام کرد: اختلافاتی که هم اکنون بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان ایجاد شده سبب تشویش و نگرانی‌های عمده‌ای در جامعه شده است.

    موسوی بیوکی همچنین در باره اقدامات بجای وزارت راه و شهرسازی، توضیح داد: در موضوع اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان نظر اکثریت نمایندگان مجلس و درخواست‌شان این است که قانون نظام مهندسی باید اصلاح و تکمیل شود.

    نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اصلاح قانون نظام مهندسی از مجلس آغاز شد، اعلام کرد: اصلاح قانون نظام مهندسی از مجلس آغاز شد و در ابتدا به کمیسیون عمران مجلس آمد و در حال حاضر نیز در کمیسیون فرعی عمران در حال بررسی است.

    این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین اعلام کرد که اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان، نظامات فنی و اجرایی تفاوت‌های عمده‌ای با قانون قبلی دارد، که همین مورد نیز جای تامل فراوان دارد. 

    وی برگزاری هشتمین دوره انتخابات اعضای هیات‌مدیره سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان را در سراسر کشور از نکات مثبت ارزیابی کرد و افزود: قانون جدید نظام مهندسی ساختمان توسط کمیسیون عمران مجلس اصلاح و بازنگری شده است. در حالیکه دولت می‌توانست این قانون را به صورت لایحه به مجلس ارایه دهد تا روند اصلاح با سرعت بیشتری پیش برود.

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در رابطه با محرز شدن مدرک تحصیلی جعلی رییس پیشین سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، گفت: روی دادن این گونه تخلفات در سازمان‌های نظام‌مهندسی ساختمان نشانه خوبی نیست. اینگونه فسادها نه قابل دفاع و نه قابل تغییر است. به هرحال یک روش ناپسند رخ داده است که باید در چهارچوب قانون به آن رسیدگی شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو