مدیران خودروعصر اعتبار

قیمت «۲۶۰۵»

قیمت خرید خانه‌های نقلی

عصر ساختمان- روز گذشته کوچک‌ترین واحد مسکونی فروشی در تهران،‌ با قیمت متر مربعی ۳ میلیون و ۳۳۰ هزار تومان به‌عنوان ارزان‌ترین فایل عرضه شده در بازار ملک، به متقاضیان خرید پیشنهاد شد.

قیمت خرید خانه‌های نقلی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد،  تحقیقات میدانی از تازه‌ترین اوضاع در بازار معاملات ملک نشان می‌دهد: غالب فروشنده‌های واحدهای نقلی- واحدهای با مساحت کمتر از 55 مترمربع- در ارائه فایل‌های خود به بازار، از اعلام عمر بنا انصراف داده‌اند و در عین حال با استفاده از واژه‌های محرک تقاضا، سعی در القای چشم‌انداز نامناسب درباره قیمت مسکن دارند.

    تعداد واحدهای مسکونی با مساحت کمتر از 55 مترمربع که این روزها به شدت مورد جست‌وجوی متقاضیان مسکن قرار دارد، در مقایسه با سایر گروه‌های متراژی، در کمترین سطح قرار دارد. این واحدها در فایل‌های فروش، سهمی در حدود 10 درصد دارد. جالب آنکه واحدهای نقلی در شمال پایتخت و لوکس‌ترین مناطق- منطقه یک و منطقه سه- نیز قابل مشاهده است با این تفاوت که در این مناطق، حدود قیمت هر مترمربع از این آپارتمان‌ها بیش از سه برابر یک واحد ریزمتراژ در جنوب شهر تهران است.

    سطح قیمت پیشنهادی فروش واحدهای مسکونی نقلی در مناطق جنوبی و مرکزی شهر تهران مشخص می‌کند در حال حاضر برای خرید یک واحد مسکونی با متراژ 50 تا 55 متر مربع باید بودجه‌ای در حدود 250 میلیون تومان در اختیار داشت که در این صورت، تسهیلات اوراق مسکن به ارزش 60 میلیون تومان –بدون احتساب هزینه خرید تسهیلات- حدود 25 درصد از قدرت خرید چنین آپارتمان‌هایی را پوشش می‌دهد.

    بنا بود در سال جاری قدرت خرید وام مسکن در تهران به 50درصد برای تقاضای مصرفی و پرنقش در بازار، برسد اما قدرت خرید حدود 35 تا 40 درصدی دو سال اخیر هم‌اکنون به زیر 30 درصد سقوط کرده است. در منطقه 5 شهر تهران که فعلا بیشترین سهم از معاملات خرید مسکن در پایتخت را دارد، واحدهای مسکونی با مساحت حدود 50 تا 55 مترمربع با قیمت‌های پیشنهادی پرنوسان عرضه می‌شود. در این منطقه روز گذشته یک فایل 55 متری با قیمت پیشنهادی متر مربعی بیش از 10 میلیون تومان به بازار تقاضا عرضه شد. البته در همین منطقه قیمت پیشنهادی متر مربعی 13 میلیون تومان نیز دیده می‌شود.  با این حال در شرق تهران امکان دسترسی به فایل‌های کم‌متراژ با قیمت پیشنهادی کمتر از غرب وجود دارد. به‌عنوان نمونه روز گذشته در تهرانپارس یک واحد مسکونی با مساحت 53متر مربع با قیمت پیشنهادی کمتر از 8 میلیون تومان عرضه شد. وضعیت قیمت مسکن به دلیل جهش‌های مکرر در ماه‌های اخیر به گونه‌ای است که توان خرید برای تقاضای مصرفی و به خصوص زوج‌های جدید از دست رفته است.

    متقاضیان خرید در حاشیه بازار انتظار خاموش شدن موتور تورم مسکن را دارند بنابراین مشروط به تثبیت شرایط و پایان جهش بیشتر، می‌توان به احیای نبض معاملات خرید مسکن امیدوار بود. بررسی‌ها درباره علت کمیابی خانه‌های نقلی در تهران نشان می‌دهد: شکل سرمایه‌گذاری‌های ساختمانی سال‌های اخیر –بزرگ‌سازی- باعث این موضوع شده است.

    در شمال تهران اگر چه خانه‌های نقلی برای فروش پیدا می‌شود اما عمده این واحدها بیش از 20 سال ساخت است و بعد از بازسازی کامل، برای فروش عرضه می‌شود.

    هم تقاضای مصرفی و هم تقاضای سرمایه‌ای مشتری عمده واحدهای مسکونی نقلی هستند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار