مدیران خودروعصر اعتبار

شهردار تهران:

شهروندان در ساختمان‌های بدون پایان کار ساکن نشوند

عصر ساختمان- شهردار تهران گفت: ساختمان‌هایی که پایان کار ندارند یعنی عدم تأیید ایمنی در شهر و این موضوع نشان می‌دهد که امن بودن شهر چقدر اهمیت دارد و نباید خریداران در ساختمان‌هایی که پایان کار ندارند ساکن شوند.

شهروندان در ساختمان‌های بدون پایان کار ساکن نشوند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از فارس، محمدعلی افشانی در مراسم روز آتش‌نشان که در سالن همایش‌های برج میلاد با حضور جمعی از آتش‌نشانان برگزار شد، اظهار داشت: نردبان‌های 64 متری که امروز به بهره‌برداری رسید هدیه ما به آتش‌نشانان است چرا که آنها عشق و آرزویشان نجات مردم است و برای نجات آنها نیاز به تجهیزات دارند تا در مواقع خطر و حوادث برای نجات جان مردم و حفظ جان خودشان استفاده شود.

    وی بیان داشت: حفظ جان آتش‌نشانان برای ما از اوجب واجبات است و برای اضافه شدن 4 نردبان به آتش‌نشانی با دولت، بانک‌مرکزی، وزارت صنعت و معدن پیگیری و مکاتبات زیادی داشته‌ایم.

    افشانی گفت:‌تجهیزات و امکانات جدید باید به مجموعه آتش‌نشانی شهر تهران اضافه شود و این سرمایه‌گذاری باعث حفظ سرمایه انسانی و مالی آتش‌نشانی تهران خواهد شد.

    شهردار تهران بیان داشت: ما باید کوتاه‌ترین زمان را برای امداد و نجات داشته باشیم و یکی از برنامه‌هایی که پیگیری می‌کنیم اورژانس هوایی است و به عنوان کسی که مسئولیت مدیریت بحران شهر تهران را بر عهده دارد وظیفه ماست که اعضای ستاد مدیریت بحران را ساماندهی کنیم.

    وی افزود: بنده این انتظار را از مردم و شهروندان دارم که با شهرداری و آتش‌نشانی در هنگام حوادث همکاری لازم را داشته باشند.

    افشانی افزود: ساختمان‌هایی که پایان کار ندارند یعنی عدم تأیید ایمنی در شهر و این موضوع نشان می‌دهد که امن بودن شهر چقدر اهمیت دارد و نباید خریداران در ساختمان‌هایی که پایان کار ندارند ساکن شوند.

    شهردار تهران گفت: یکی از عوامل نبود ایمنی در شهر عدم رعایت ضوابط ایمنی در ساختمان‌ها است و در این حوزه سازنده و خریدار مقصر است و  تقاضای بنده این است که همه کسانی که می‌خواهند صاحب خانه شوند، بررسی کنند که آن خانه پایان کار دارد یا خیر و اگر پایان کار نداشت حتماً این ساختمان دارای نقص‌هایی است.

    وی تأکید کرد: باید بر روی توان جسمی آتش‌نشانان بیشتر کار کرد و آموزش‌های لازم را در حوزه‌های مختلف به آنها داده شود و هر کجا سرمایه‌گذاری در بخش آموزش بدنی و فکری کنیم قطعاً اتفاق‌های خوبی خواهد افتاد.

    افشانی افزود: امیدوارم در کنار هم بتوانیم سازمان آتش‌نشانی شهر تهران را آماده‌تر از گذشته داشته باشیم و همه افراد دقت لازم را در خصوص رعایت استانداردهای آتش‌نشانی در ساختمان‌ها داشته باشند و امروز هم در جلسه با مدیران شهری به این موضوع تأکید خواهیم کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی