مدیران خودروعصر اعتبار

۲.۵ میلیون پورت 'فیبرنوری تا منزل' در کشور راه اندازی می شود

عصر ساختمان- مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: تلاش می کنیم تا سال آینده ۲.۵ میلیون پورت سرویس 'فیبرنوری تا درب منزل' (FTTH) در کشور راه اندازی شود.

۲.۵ میلیون پورت 'فیبرنوری تا منزل' در کشور راه اندازی می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، مجید صدری روز دوشنبه در جلسه شورای اداری استان اصفهان که با حضور محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، افزود : یکی از زیرساخت های لازم برای ارائه سرویس های نو، دسترسی به شبکه فیبر نوری است که این امر با طرح 'فیبرنوری تا در منزل' (FTTH) توسط شرکت مخابرات ایران در حال انجام است.
    مدیرعامل شرکت مخابرات با بیان اینکه سهم قابل توجهی از این پورت ها به استان اصفهان اختصاص دارد، تاکید کرد: تلاش می کنیم تا با تعرفه گذاری مناسب امکان استفاده از این سرویس نو برای همه مردم فراهم شود.
    وی توسعه اجرای این طرح را منوط به همکاری جدی شهرداری ها برای حفاری دانست و اظهار امیدواری کرد که این طرح در اصفهان نیز بخوبی اجرا شود.
    صدری با اشاره به حمایت شرکت مخابرات ایران از استارتاپ های مرتبط و تقویت اینترنت روستایی گفت: 40 مکان عمومی برای ارائه اینترنت وای فای (Wi-Fi) انتخاب شده که 25 نقطه آن آماده بهره برداری است.
    وی همچنین با بیان اینکه از 935 روستای دارای جمعیت بالای 20 خانوار در استان اصفهان، 926 روستا دارای ارتباطات مخابراتی هستند، افزود : از بین این روستاها 320 روستا نیز دارای شبکه فیبرنوری هستند.
    معاون فنی اپراتور همراه اول نیز در این جلسه با اشاره به برخی مشکلات در استان اصفهان برای توسعه سایت های تلفن همراه گفت: ما بیشترین ممانعت مردمی برای نصب سایت تلفن همراه را در اصفهان داریم بطوریکه در هشت ماه گذشته 22 سایت به این دلیل، جمع آوری شده است.
    مرتضی طاهری بخش، خواهان توجه و کمک استانداری و شهرداری اصفهان برای رفع این مشکل شد و افزود: پنج میلیون و 400 هزار سیم کارت این اپراتور در اختیار مشترکان استان است.
    محمد اطرج، رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای استان اصفهان نیز در این جلسه خواهان مشخص شدن یک متولی برای بحث دولت الکترونیک، تخصیص زمین مناسب برای دادسرای ویژه جرایم رایانه ای در اصفهان و توجه بیشتر به بخش خصوصی فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات شد.
    استان اصفهان دارای 385 شرکت نرم افزاری و سخت افزاری عضو نظام صنفی رایانه ای، 120 شرکت کسب و کار نوپا، 10 مرکز شتاب دهنده فناوری اطلاعات و ارتباطات، یک مرکز رشد فاوا و 50 شرکت دانش بنیان در این حوزه است.
    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز دوشنبه برای افتتاح چند طرح، حضور در چند برنامه از جمله شورای اداری اصفهان و گفتمان توسعه شهری و بازدید از شهرک علمی و تحقیقاتی به این استان سفر کرد.
    وی فردا سه شنبه به برخی از شهرستان های استان اصفهان از جمله نطنز و گلپایگان نیز سفر می کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو