مدیران خودروعصر اعتبار

پروژه فیبر نوری به منازل به بهره‌برداری رسید

عصر ساختمان-مدیر عامل شرکت مخابرات استان اصفهان با بیان اینکه در چند سال گذشته فعالیت‌هایی در راستای حذف شبکه مسی انجام شد، گفت: امروز پروژه فیبر نوری به منازل توسط وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به بهره برداری خواهد رسید.

پروژه فیبر نوری به منازل به بهره‌برداری رسید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، حسین کشایی امروز (دوشنبه) در مراسم افتتاح 704 پروژه مخابراتی در اصفهان، اظهار کرد: پیاده‌سازی شبکه ملی ارتباطات، کنترل و پیگیری دولت الکترونیک از جمله موضوعات مهمی است که همواره مورد تأکید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار می‌گیرد. موفقیت و پیاده سازی این امور جز با خدمات باند پهن اتفاق نخواهد افتاد.

    وی افزود: در سال 1392 تلاشمان بر این بود که کابل مرکزی را از شبکه‌ها حذف کنیم که به این مهم دست پیدا کردیم. در سال گذشته نیز استفاده از کابل‌های مسی در شبکه حذف شد. در این سه سال فعالیت‌ها در راستای حذف شبکه‌های مسی انجام شد تا جایی که امروز پروژه فیبر نوری به منازل توسط وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به بهره برداری خواهد رسید.

    128 سایت نسل دوم نوسازی می‌شود

    همچنین ، مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار همراه اول، اظهار کرد: امروز 128 سایت نسل دوم نوسازی خواهد شد و 199 سایت 3G افتتاح می‌شود. ارزش سرمایه گذاری پروژه‌ها در سال جاری 877 میلیارد ریال است.

    وحید صدوقی افزود: در استان اصفهان در مجموع بیش از یک هزار و 500 سایت 3G و 4G وجود دارد.

    وی خاطرنشان کرد: امروز تفاهم نامه‌ای میان شرکت همراه اول و دانشگاه صنعتی اصفهان برای تجمیع کننده، تولید و توزیع محتوا منعقد خواهد شد.

    سرعت دسترسی به اینترنت در نسل چهار 150 برابر می‌شود

    همچنین دزفولی، مدیرعامل شرکت ایرانسل اظهار کرد: یک هزار و 810 سایت فعال در استان اصفهان وجود دارد که 180 سایت از این تعداد 4G و مابقی 3G هستند. تعداد یک هزار و 570 سایت دیگر نیز طراحی شده و در حال اجرا است. با اجرای این تعداد سایت در مجموع حدود سه هزار سایت در استان اصفهان اجرا خواهد شد.

    وی افزود: 50 شهر استان از 3G موبایل و 15 شهر از 4G موبایل برخوردار هستند. بیش از 808 میلیارد تومان در استان اصفهان سرمایه گذاری شده است.

    مدیرعامل شرکت ایرانسل به افزایش سرعت نسل چهار ایرانسل نسبت به دو نسل قبل اشاره کرد و گفت: میزان سرعت نسل چهار نسبت به نسل دو و نسل سه به ترتیب چهار و سه برابر شده است. همچنین سرعت دسترسی به اینترنت 150 برابر شده است.

    وی اضافه کرد: ایرانسل با زیرساخت‌هایی که ایجاد کرده آمادگی خود را برای مشارکت و همکاری با شرکت‌های دانش بنیان در جهت توسعه اشتغال و رونق اقتصادی اعلام می‌کند.

    همچنین نعمت بخش، عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان اظهار کرد: حدود یک سال پیش در استانداری اصفهان اتاق فکری در زمینه ICT تشکیل شد. یکی از سیاست‌هایی که در اتاق فکر برای استان درنظر گرفته شد، تولید محتوا بود.

    وی افزود: ایجاد خدمات نوین در استان و کشور، استفاده از زیرساخت‌ها، تولید محتوای بومی در مقابل محتواهای خارج از کشور و اشتغال‌زایی از جمله اهداف این اتاق فکر به حساب می‌آید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار